• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny Husbil, hjälp

F

F.d. 25491

Guest
Hej
Vi är gröngölingar på detta med husbil och köpte vår första ifjol en Bürstner Solano 720 2009, 157 Hk, totalvikt 4000 kg. Vi har trivts fantastiskt bra med denna husbil problemet är att den har höga långbäddar och jag har problem med mina höfter och har svårt att hantera detta.
Vi skulle vilja ha en lika stor (märke ingen större betydelse bara den är bra) alltså minst 7 m totalvikt 4000 kg och stor motor, kamkedja, låga enkelbäddar och helst toan bak. Är det någon som kan ge något bra förslag? hel el. halv integrerad mindre betydelse, ej äldre än 2010. Vi har körkort BC. Vi vill inte importera själva
Tar tacksamt emot förslag

goldfinger

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Sv: Ny Husbil, hjälp

Om ni vill ha låga långbäddar och toan bak, så har Dethleff sådan modell. Jag vet inte beteckningen men ni kan säkert hitta detta på webben.

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Jag skulle rekommendera Hobby 750 FML 2010/11 (4,5 ton) alt 75TL 2012 (5 ton), dessa modeller har toa, dusch, tvätt, mm längst bak samt låga sängar och bra utrymmen i övrigt.
Vi hade liknande krav ex låga sängar, toa etc bak samt bra lastförmåga men obs att dessa Hobbymodeller är 3-axlade, vilket vi uppfattar som ett jättestort +!

Scaniaboy

HBK Medlem
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025

Hej

Har själv en Mc Louis Mc4-75 150 hk motor. Toa och dusch bak med härliga långbäddar. Går att få med 180hk motor och kamkedja.

Bernt

Toppen