• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny husbil, Hemfärd.

Erik & Anna-Stina

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
6883
Medlemskap
2025
Nu har våra nya husbil kommit, i fredags eftermiddag var i uppe på Codat i Frittsla för att hämta bilen en Esprit i7150. Hemfärden till Varberg blev en resa i skräckblandad förtjusning jag skall kanske nämna att jag aldrig har kört en så stor bil. Vi kom i alla fall hem välbehållna och nu står pärlan på uppfarten och skall utrustas.
Vart den första färden för övernattning går vet vi inte ännu men det blir nog inte så långt. Är man osäker är det bäst att vara nära hemmet, BUA eller Kärra ligger bra till. Hoppas att vi träffar några andra husbilsåkare när vi är ute.
Ha det bra på vägarna.

F

F.d. 25310

Guest
Sv: Ny husbil, Hemfärd.

Nu har våra nya husbil kommit, i fredags eftermiddag var i uppe på Codat i Frittsla för att hämta bilen en Esprit i7150. Hemfärden till Varberg blev en resa i skräckblandad förtjusning jag skall kanske nämna att jag aldrig har kört en så stor bil. Vi kom i alla fall hem välbehållna och nu står pärlan på uppfarten och skall utrustas.
Vart den första färden för övernattning går vet vi inte ännu men det blir nog inte så långt. Är man osäker är det bäst att vara nära hemmet, BUA eller Kärra ligger bra till. Hoppas att vi träffar några andra husbilsåkare när vi är ute.
Ha det bra på vägarna.

Ja jag får nog vänta en månad ca innan jag också åker till Codat i samma ärende.

C

Eila & Pentti

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2026

Jag var där i februari hamtade ut den nye. Vilken vi är helnöjda med, ännu.
Vi var där även i fredags och bytte elktronic enhet till kylen som la av att kyla på gasol.
Ringde Codat och de sa att titta förbi så tittar vi på det, och de fixade det på nolltime.
:yes:Kanon service:yes:

Tonys

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
7010
Medlemskap
2021

Även vi skall till Fritsla och hämta vår nya "Leffe" den 15/4
Tony och Ulla

Senast ändrad:
F

F.d. 50004

Guest

Även vi åker till Codat och hämtar våran Esprit 7010i den 14/4

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Trevligt med så många positiva omdömen för Codat , de levererade vår första husbil en 1988 års Frankia. Vi var andra ägaren 1989.

Hjulstugan

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
1594
Medlemskap
2025

Hejsan på er! Är lite nyfiken på hur ni upplever er husbil. Vi har starka funderingar på att skaffa en sådan vi också.

F

F.d. 5322

Guest

Kul att höra att Codat är så bra att ha att göra med!
Det var ju där vi bytte bil precis. Ska hämta den efter vi varit i Jämtland.

Erik & Anna-Stina

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
6883
Medlemskap
2025

Hej!
I7150 är en härlig bil dock med vissa brister. Den verkar vara för tung i framändan, hela bilen lutar framåt, kanske för klena fjädrar då vi har en 3 liters motor samt automat låda. För övrigt har jag bara gott att säga om bilen, vi har kört ca. 550mil hittills i sommar och förbrukningen ligger på ganska exakt 1 liter/milen, bra för en bil på 4250kg. Nu har dock kylskåpet pajat går inte på gas så nästa vecka blir det att åka upp till Codat för kontroll.

Ha det bra alla ni där ute
Erik & Anna-Stina.

Toppen