• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny här

F

F.d. 7912

Guest
Nu har jag förstått hur man gör.. förlåt att jag kinesat in på en annan tråd...

Goder afton.... hörde om denna siten och gick in för att prova. Är idag seglare och sliter med en 46 fots havskappseglare med en mast på styva 32 meter. Ser med bävan fram emot vårarbetet... stora ytor att polera och vaxa. Havet har blivit fullt med folk så det är svårt att hitta några ensamma ställen. Därför söker vi andra aktiviteter. Husbil verkar ju trevligt.. landet är stort så det finns väl möjligheter att hitta många egna "vikar" (om uttrycket tillåtes). Vad har ni på siten för tankar om lämpliga bilar? Prisklass 2,5-3 mille med lite utrustning. Kan tänka mig att man inte behöver radar och plotter så den kostnaden kan man ju lägga på komfort i stället. Kunde vara bra om man fick med hojen (BMW R1200GS) på något sätt så man är rörlig. Tacksam för synpunkter.

Monaco

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
6560
Medlemskap
2025
Sv: Ny här

Kolla in StinrayRV.com eller .se Fina Amerikanska husbilar som har mycket bekvämlighet, har själv en Amerikan en Monaco Dynasty som vi fullkomligt älskar. //Karin

F

F.d. 7912

Guest

Bra ide. Är just nu i Millawouki, Wisconsin eller hur det nu stavas så jag skall kolla på yankiebilar.

Monaco

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
6560
Medlemskap
2025

Hör gärna av dig om det finns några svenska svar som du undrar över.//Karin

Fincan

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2025

Goder afton.... hörde om denna siten och gick in för att prova. Är idag seglare och sliter med en 46 fots havskappseglare med en mast på styva 32 meter. Ser med bävan fram emot vårarbetet... stora ytor att polera och vaxa. Havet har blivit fullt med folk så det är svårt att hitta några ensamma ställen. Därför söker vi andra aktiviteter. Husbil verkar ju trevligt.. landet är stort så det finns väl möjligheter att hitta många egna "vikar" (om uttrycket tillåtes). Vad har ni på siten för tankar om lämpliga bilar? Prisklass 2,5-3 mille med lite utrustning. Kan tänka mig att man inte behöver radar och plotter så den kostnaden kan man ju lägga på komfort i stället. Kunde vara bra om man fick med hojen (BMW R1200GS) på något sätt så man är rörlig. Tacksam för synpunkter.

nåja, växla ner till en albin 57, så har du gott om plats i vikar bland kobbar och skär. Börjar bli trångt på våra ställplatser också.
mvh
fincan

Bestliner

FD HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

För de pengar du kan tänka dig att lägga på en husbil så kan du få en ny Concorde eller Morello med garage som bör rymma två GSar. Forsbergs eller Husbilslandet är de företag som säljer de båda lyxbilarna och dom hjälper dig säkert. Tänk dock på att bilar av den storleken kräver C körkort om du inte har ett gammalt B kort utfärdat före juli 96.
Det blir dock inte så mycket mindre att vaxa med bilar runt 10m men du slipper havstulpaner och bottenfärg:)

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022

Hej seglare!
Jag är en gammal seglare som nyligen sålt min havskappseglare, (42 fot med 18m mast) och blir lite nyfiken när du skriver att du har en 46 fots båt med styvt 32m hög mast. Jag har aldrig hört talas om någon sådan och tror heller inte det är något man seglar med på havet. Det vore intressant att höra vad det är för båt. Betr. ditt husbilsintresse är andra bättre på att svara vad som gäller den prisklassen.
//Åke

Monaco

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
6560
Medlemskap
2025

Tycker nog att du ska satsa på husbil för visst fabian har vi plats!

Toppen