• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny Fortscout eller Twin

F

F.d. 3847

Guest
Bil byggd på Ford eller Fiat.
Vad är att föredra tror ni?

F

F.d. 29841

Guest
Sv: Ny Fortscout eller Twin

Hej
"mersa" men det var ingen av de du undrade om.
/Vidhem

F

F.d. 4927

Guest

Personligen tror jag på Ford. Har precis köpt en Pössl For2 baserad på Ford och den är otroligt tyst, snabb och dragvillig. Dessutom slipper du kamremsbytena, då den har kedja i stället.
Jag har dock för mig - kan ha fel - att Fortscouts kyl endast går på batteri, vilket i så fall gör fricamping mer eller mindre omöjligt!

Lasse

jojje

HBK Medlem
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2025

Tror att Fortscout har kompressorkylskåp ? verkar märkligt i så fall,vad gör man vid stillastående ?
När det gäller bil, Ford självklart ;)

Jojje

F

F.d. 4927

Guest

Tror att Fortscout har kompressorkylskåp ? verkar märkligt i så fall,vad gör man vid stillastående ?
När det gäller bil, Ford självklart ;)

Jojje
Ställer mig samma fråga, som du! Men, om jag är rätt informerad, har den dubbla batterier just för kylens skull, så den ska klara kortare perioder av stillaståenden, MEN, MEN, fricamping kan det ju knappast bli tal om.

Lasse

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3847

Guest

I denna Pössl för 2 kan man bara åka 2 st bältade i eller hur?

Personligen tror jag på Ford. Har precis köpt en Pössl For2 baserad på Ford och den är otroligt tyst, snabb och dragvillig. Dessutom slipper du kamremsbytena, då den har kedja i stället.
Jag har dock för mig - kan ha fel - att Fortscouts kyl endast går på batteri, vilket i så fall gör fricamping mer eller mindre omöjligt!

Lasse

jojje

HBK Medlem
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2025

LaBri

"Men, om jag är rätt informerad, har den dubbla batterier just för kylens skull"
Enl. Globecars sonderausstattung är det extra tillbehör !

Isfiskarn

Ja, For2 är för två personer.

Jojje

F

F.d. 940

Guest

Ett nytt kompressorkylskåp 12v tar inte mer ström än en strömsnål tv.
Kolla med Jappe,jag har för mig att han har kompressorkylskåp.
Arne.

jojje

HBK Medlem
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2025

Har läst på lite och det är rätt att ett kompressorkylskåp är betyligt snålare än ett absortionskylskåp t.ex ett på 100L tar i snitt 2.5A.(1-4A)
Det betyder att för att fricampa måste du ha en solpanel och en batteribank som klarar natten och panelen måste ladda upp minst som motsvarar tot. nattförbrukningen.
Alltså borde detta ingå i standardutrustningen.:(

Jojje

Toppen