• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny eller bra begagnad husbil?

F

F.d. 30161

Guest
Vi letar efter husbil i prisklassen mellan 400000-650000 kr för långresor i Europa och Sverige. Vi är två vuxna och två barn (9, 11 år). Vi vill ha fasta sängplatser och funderar på en halvintegrerad med lift. Finns det någon som kan ge tips på hur vi ska tänka? Är det bättre att köpa en ny husbil som är lite dyrare eller en bättre begagnad?

Mvh
Mattias

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028
Sv: Ny eller bra begagnad husbil?

Hej
Min bestämda åsikt, har ni barn i den åldern så gäller alkovbil speciellt när det är "dåligt" väder
Ha de paffw

F

F.d. 30161

Guest
Sv: Ny eller bra begagnad husbil?

Tack för ditt svar. Vi har fått uppfattningen när vi kollat runt hos olika försäljare att Alkov försäljningen minskar? Hur är det att köra en Alkov bil är de mer bränsletörstiga och vindkänsliga?
/Mattias

Toppen