• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny bil

H

hianders

Guest
Sv: Ny bil

Då blev vi Burstnerägare från igår kväll.
Trevlig helg alla
Helena & Rolf

Grattis önskar vi i södra Dalarna (regn just nu)!!//hianders (Inger & Hasse & Simon).

PS Vår bil går så fint efter besöket hos Bossings där vi träffade er på kvällen. Det tog sedan en hel dag då det var en del att göra DS

sevallbo

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
12327
Medlemskap
2025

Nemas problemas, vi åker till norra Finland till jul med Burstnern, har gjort det förr kanongött, varm och go bil, förra julen -32.:):)
Med vänlig hälsning
Pilot

Vet inte vilken modell / värmesystem ni har . Vi har en 11 årsm 900 med aldevärme och den är inte made for Sweden som det står på den . Träffade en norrman i somras som kom och pratade om dålig värme i hans bil , där i Norge bygger dom om bilarna och sätter in fläktvärme under stolarna i fram som det är på t ex KABE . Men det vill inte burstner Sverige göra , utan i våran bil har dom flyttat tempgivaren som ska göra det bättre . Nu gjordes det här förra veckan i våran bil och nu är det så varmt ute så vi kan inte testa om det hjälper .så här långt är det absolut ingen vinterbil .Men förövrigt är det en mycket trevlig och bra bil .MVH Sevallbo

F

F.d. 29830

Guest

Hämtade en Solano 729 igår i utbyte mot vår 615. Har bytt ner mig från vatten till luftvärme men har fått långbäddar istället. Få se om suget blir så stort att det blir en repa söderut i vinter. :)

F

F.d. 52945

Guest

Hej Sevallbo!
Vi har en Ixeo 664, mycket mindre än 900:an kan det vara storleken som har betydelse i detta hänseendet kanske? Vi har försökt att vinteranpassa bilen efter våra behov med kylar/vattenbaserad Webastovärmare, vattenburen värme har jag inte velat ha p.g.a vissa omständigheter (bl.a vikten) men......vi har haft det jäkligt varmt å gott under vintern hitills.
Jag rekommenderar dig att söka efter "konvertorer" som kanske kan passa er så att ni får uppleva fricamping vintertid utan att lägga hundratalas tusen kronor på enligt många här på forumet "vinteranpassade" husbilar som man måste ha för att klara en 4 säsongs fricamping.
Därmed vill jag inte förnedra eller prata illa om de märken som säljer sig som "vinterbilar"
Du får gärna ta kontakt med mig för mer info!
Med vänlig hälsning
Pilot:)

Senast redigerad av en moderator:

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Hämtade en Solano 729 igår i utbyte mot vår 615. Har bytt ner mig från vatten till luftvärme men har fått långbäddar istället. Få se om suget blir så stort att det blir en repa söderut i vinter. :)

Det må vara hur det vill med din bil, men du visar i alla fall lika gott omdöme som vi vid val av katt:
IMG_1436 (Large).jpg

aake

B

bmelen

Guest

Hej på er.

Det var trevligt att träffa er och se ert blanka och rena nyköp.
Hoppas ni blir nöjda med långbäddar och mer utrymme.

Sköt om katterna.

Hälsar
Gunilla och Bert
I skitiga Carthagon

Helena&Rolf

HBK Medlem
Kommun
Åtvidaberg
HBK-Nr
10108
Medlemskap
2025

Det var mycket trevligt att träffa Er.
Så klart ser vi fram mot att träffas vid tillfälle igen.
Blev det något köp i Nyköping??
Helena & Rolf

Toppen