• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny Bil

F

F.d. 25491

Guest
Sv: Ny Bil

Den ser verkligen jättefin ut och det är roligt med ny bil, vi köpte också en ny i år och jag hoppas ni blir lika nöjda som vi är i vår bil. Lycka till på era resor, vi gläds med er

Lena&Hakan

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
11077
Medlemskap
2025

Grattis till nya husbilen. Jättekul och vi gläds med er.
Har ni vägarna förbi sydkusten, så slå en signal!
Vi önskar er en trevlig sommar!

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Grattis till den nya och fina bilen:D
Kör försiktigt och njut. De första milen är kanske dyra men värda ännu mer:D

Rolles

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
4679
Medlemskap
2025

Härligt med nytt,ser underbart fin ut och en härlig nybilskänsla !!!:spinny::mcride:
Vår är 2 år gammal nu och allt har funkat perfekt ......
Ha det gött....

F

F.d. 2017

Guest

Lycka till med er nya bil. Vi köpte en ny Knaus Sky I förra året och har hitintills haft 76 fel varav många allvarliga som motor, växellåda, vattenpump (vi är inne på den 4:e), toaletten, kranen (också inne på den 4:e), olika lås på förar-och husbilsdörr, sned dörr, problem med värmen, etc. Efter nio månader är 12 punkter inte åtgärdade ännu. En total katastrof som man inte önskar sin värste fiende. Bilen har varit på verkstad i 10 veckor totalt och ska in igen om 2 veckor. Ni tycks ha valt ett bättre märke.

F

F.d. 55376

Guest

Hej
Delphina lider med er , vi hade Knaus därför valde vi bort det denna gång.
Men fy vad tråkigt när man köper och ser framemot att få NY bil. Hoppas att det ordnar sig till det bästa ändå till slut.
Sir&Lady Maclain det kan bli snarare än ni annar:D
Tack för lyckönskningarna
Mvh
Gun&Ronny

F

F.d. 55511

Guest

Stort GTATTIS till den nya bilen, det skall bli kul att se den.Vi ses på Marjal-
Hälsningar Christer o Anette Tidsmiljonärerna...

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Ang. Knaus kvalitet.

Tänk vad olika erfarenheter man kan få av ett husbilsmärke. Jag har haft fyra olika husbilar. två beg knaus, en hymer och nu senast en ny knaus sunliner 800 som jag köpte för 18 månader sedan. Jag har haft mycket få fel på mina knaus men hymern var tyvärr litet dålig kvalitet. Den nya knausen har haft 3 st småfel och en recall vilket fixats snabbt och utan bekymmer av min favorithandlare husbilslandet. De två tidigare knausarna hade sammantaget fyra fel under mitt ägande. Tre var fiat relaterade och ett var på radion så min erfarenhet av Knaus är mycket god.

F

F.d. 55376

Guest

Javisst är det så att man har olika erfarenheter, Nu var ju vår Knaus en gammal bil 98,
Min drömbil var faktiskt en Knaus sunlinner 800 leg 2005, Vi gillar Knaus planlösning.
Men så fick vi nys om Piloten och den har allt vi tittade på hos Sunlinern fast Piloten är mindre
vilket vi tycker är en fördel ute i Europa om man ska kuska runt, men även det är ju en smaksak
Annette&Christer självklart syns vi på Marjal, Hoppas komma iväg runt okt/nov om allt blir klart tills dess med huset

Gun

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Javisst är det så att man har olika erfarenheter, Nu var ju vår Knaus en gammal bil 98,
Min drömbil var faktiskt en Knaus sunlinner 800 leg 2005, Vi gillar Knaus planlösning.
Men så fick vi nys om Piloten och den har allt vi tittade på hos Sunlinern fast Piloten är mindre
vilket vi tycker är en fördel ute i Europa om man ska kuska runt, men även det är ju en smaksak
Annette&Christer självklart syns vi på Marjal, Hoppas komma iväg runt okt/nov om allt blir klart tills dess med huset

Gun
Ny har säkert hittat en mycket fin bil och jag hoppas att ni inte fått ett måndagsexemplar som tyvärr verkar finnas hos alla märken. Lycka till med piloten:) den kommer säkert att ge mycket glädje.

myrorna

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
9322
Medlemskap
2025

Vi gratulerar och önskar lycka till med Er nya bil.
Om allt går som vi hoppas så ses vi på Marjal i oktober/november

Gun o Åke

F

F.d. 53358

Guest

Grattis till nya bilen!
Vi hämtade vår Sunlight T69 i höstas och gör vår första sommar. Det enda felet vi haft, är en trasig reduceringsventil, köpte ny och satte in. Hoppas ni har lika stor tur med bilen som vi haft hittils.
Trevlig sommar. Vi åker 45an norrut den 5/7

F

F.d. 52920

Guest

Även vi har en likadan , efter en tripp på 500mil så är vi kanonnöjda.
Enda felet vi hade var att kylskåpet la av i språkproblemets land Finland.
Efter tolkhjälp fick vi in bilen på verkstad , det visade sig att det var oxid på kontakdonet bakom kylskåpet (detta kommer man åt utifrån i det nedre ventilationsgallret).
En smidig bil med gott om utrymme :yes:

Toppen