• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny bil!

F

F.d. 29756

Guest
Nu står vår nya husbil i norra delen av det norraste av vårt nordliga land!
Det känns så äventyrligt som vårt liv gärna har tillstånd att vara. Fransk spännande sorglös interiör som beträffande teknik nog kan kräva 2 panodil ibland, bodelen placerad på en lågchassi Fiat med bredspår och lång hjulbas så svängarna får väl bli lite vidare om inte bakhjulet ska rulla i diket. Jo, vårt förhandlingsläge då vi anlände var väl inte den bästa. Vi anlände på en ej avbokningsbar flygbiljett och de tillåtna 40 kg. bagage var utrustning för den långa hemfärden. Dock, vi hade bestämt oss för att inte vara "till salu" utan den minsta doft av utnyttjande av vårt lite utsatta läge skulle stoppa förhandlingen.Vi blev överraskade av en förhandling som nådde avsevärd höjd. Vi blev ägare till just den bil vi vill ha. Det känns som tillåtet att i Husbilsklubben få rekommendera WOHNMOBILE BIEGER GMBH WILHELM-RÖNTGEN-STRASSE 4 30966 HEMMINGEN TYSKLAND Tel.0511-2628233 info@wohnmobile-hannover.de.
20120512 gör vi 24-månadsservicen hos Bieger och vi tar ingen matsäck med då vi i området har 3 middagar innestående.
Vår bil är en Chausson Welcome 19. Hur bra affär vi gjort får väl framtiden utvisa men man ska nog klumpa sig om man inte gör hyfsad affäri dessa dagar med tanke på den svaga Euron.Vi är i 75-årsålder och nu efter köpet känns det som om vi är 65. Det är bara nåd att få vara med!!!

F

F.d. 53014

Guest
Sv: Ny bil!

Hej!
Önskar er all lycka både med bilen och den nya åldern.

Kerstin

J

Jarn

Guest

Hej Palle, kul att höra att ni är lyckligt hemma igen och allt gått bra.

Slår dig en signal i morgon för att få lite mera detaljer. Man är ju nyfiken....

Lodjuret

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2025

Kerstin o Palle
Ett stort Grattis och lycka till med den nya bilen och framför allt välkommen till oss ungdomar i 65 års åldern, :yes: :yes: :yes:

Hälsningar från den nedre delen av Norrland
Lennart

perskoglund

FD HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4533
Medlemskap
2023

Hej Palle!
Du kunde inte hålla dig från husbilslivet längre. Hoppas du blir nöjd med nya bilen. Jag ska slita på din gamla bil några veckor till, men sedan blir det byte. Jag har varit helnöjd med den, men ibland faller man för frestelsen att byta upp sig.
Hälsningar
Per

Toppen