• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny bil

Katarina/Berne

FD HBK Medlem
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
592
Medlemskap
2022
Efter ett år med hus bil (CI Rivera 55p) blev det en Kabe WT 08
Det är kul med husbil
Ha en bra sommar alla husbils vänner (vi hämtar bilen på torsdag) :spinny:

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025
Sv: Ny bil

Grattis från oss. Vi hämtar också vår nya på torsdag. Läääääääängtar. / Jeanette

M

mikkis

Guest

*grattis*
Vi hämtar oxå vår nya bil på Fredag.
/
Mikkis

Göran o Bitte

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
2123
Medlemskap
2024

De e la skoj att byta ibland. Vi har också bytt nu och skall hämta på torsdag.
Efter att ha haft vår nuvarande i 1 1/2år ville vi byta till lite större och med en planlösning som vi nu visste hur den skulle se ut fick vi tag i en sådan hos Östgöta Camping.
Det blev en Bürstner I642 -01. Detta blir vår tredje bil på snart 4 år.
Kan knappast vänta !!!!!:wub::music-icon:

F

F.d. 14276

Guest

Hej!
I torsdag hämtade jag min husbil!! Allt är glädje och gamman, tjolahopp tjolahej...

määään! vad händer? Min bostadsrättsförening säger att jag INTE får parkera MIN HUSBIL på MIN parkeringsplats (jag har ingen annan bil) för att den tar för mycket plats...en Knaus 575..liten alltså och inte speciellt bred..tycker jag. Hur gör ni alla andra?? Vad skulle ni göra om ni var jag??
//Lena

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025

Hej!
I torsdag hämtade jag min husbil!! Allt är glädje och gamman, tjolahopp tjolahej...

määään! vad händer? Min bostadsrättsförening säger att jag INTE får parkera MIN HUSBIL på MIN parkeringsplats (jag har ingen annan bil) för att den tar för mycket plats...en Knaus 575..liten alltså och inte speciellt bred..tycker jag. Hur gör ni alla andra?? Vad skulle ni göra om ni var jag??
//Lena

Du ska nog kolla om det står något i brf stadgar om vad som får / inte får parkeras på parkeringsplatsen. Står det inget och bilen ryms inom rutan borde det ju inte vara något problem. Fick du någon förklaring?
Lycka till! / Jeanette

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Lena,

Det finns ingen som kan hindra dig att parkera på den P-plats du har.
Huruvida detta blir för trångt kan väl bara ni som har era P-rutor bredvid varann avgöra. Försök ev. att byta till en ytterruta om möjligt.
En parkerad husbil är lika med en parkerad personbil eller lätt lastbil och inte lika med uppställning av husvagn.

F

F.d. 2692

Guest

lenas,

Sitter med i en bostadsrättsstyrelse och kan upplysa dig om att står det inget i stadgarna kan du sova lugnt.

F

F.d. 14276

Guest

Tack Jeanette och Håkan för era svar...

Det är "bara så" att styrelsen har bestämt att inga stora fordon får stå på parkeringsplatsen trots att den efterlängtade husbilen står inom strecken. Jag har frågat en granne som har en ytterplats om byte och det var helt ok men styrelsen säger nej! Jag har lugnt och sansat försökt med argument, det är ju trots allt min bil och den enda bil jag har. Jag betalar för en parkeringsruta!
Jag får till nöds stå på en 72-timmarsparkering men där kollar p-vakterna och det tas ingen hänsyn till att jag bor där. Så det är bara att flytta på min fiiiina bil, till ett helt annat område där det finns humanare styrelser.. Jag är iallafall mycket glad över min husbil som jag körde 40 mil med i helgen och jag kände mig som en drottning...vilken härlig sommar som väntar...fast just nu är det svinkallt här!
//Lena

F

F.d. 14276

Guest

Och tack även till dig förståss JanneEkan!!

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Hej!

//Lena

HUSBIL är också bil, för mig är det inga problem. PARKERA BARA
HÄLSNINGAR
Skoogis

F

F.d. 13284

Guest

Vi har oxå hämtat en ny husbil Adria 660sl i fredags 9maj, oj va kul det är.Hoppas nu på en bra sommar.

F

F.d. 14276

Guest

Men herregu...Skoogis...vilken bil!! och ingen har klagat? Har du parkerat på en COOPparkering?? Skämtar....
Men som sagt skämt åsido...jag känner mig på krigsstigen...vill inte bli hindrad att stå på min plats...jag skulle naturligtvis bara gjort som du...synd att jag inte tänkte på att kolla med er alla innan jag kom hem med min bil!
Så...vem ska jag hänga och hur ska jag göra?? För att få RÄTT?
//Lena

F

F.d. 3088

Guest

HejLenas

Tråkig förening, ordförande o styrelse har säkert suttit sedan föreningen bildades.:mad:
kanske flera som är missnöjda med andra saker i föreningen, lyssna lite försiktigt:cool:
om så är fallet rösta in nya styrelseledamoter o även ordförande om det går:D

Mvh/Gurra

Senast redigerad av en moderator:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Bostadsrättföreningen är skyldig att behandla alla medlemmar lika. Har du tilldelats en parkeringsplats har du rätt att ställa din bil där om den ryms inom markeringen.

Bostadsföreningens styrelse har ingen rätt att betämma vilken typ av bil du måste ha för att få parkera i rutan.

Det fanns förr en organisation Sveriges Bostadsrättsföreningars centralorganisation (SBC) dit man kunde vända sig för att få hjälp i ett sådant här fall. Vet dock ej om organisationen fortfarande existerar.

Ingmarie & Bernt

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1634
Medlemskap
2026

Grattis Berne o Katarina till er nya bil, det är en toppenbil vi har en likadan fast en -07. Den köpte vi i höstas o trivs kanon med den.:yes:

FredrikL

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
361
Medlemskap
2025

Hej lenas!
Gå in i Brf föreningens stadgar, om det är förbjudet för medlemmar att ha lastbil skall det stå i stadgarna! Om det också inbegriper husbil (lätt lastbil)skall det också stå. Om det inte står nått om tyngd eller storlek på parkeringen så kan du lugnt parkera på din p-ruta. Anlitar föreningen ett P-vaktbolag? Isåfall ring detta bolag och fråga vad dom har för instruktioner! Fattar inte vad föreningen kan ha för argument för dig att använda din parkeringsplats (som du på nått sätt ändå betalar för), och vilka påföljder som föreningen kan pådyvla dig??????
Parkera luuungt!
Fredrik (sitter i en BRF-förening med 55 småhus i Stockholm) å här gör vi som vi vill!! *L*

Toppen