• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ny Adria Beställd !!!!

Rolles

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
4679
Medlemskap
2025
Så var då nya bilen beställd,vi var o titta på nya Adria husbilar o blev sugen på en ny

Matrix 680 SP med nya nerfällbara sängen o vilken härlig planlösning,stor rymd vid

bordet med vinkelsoffa bl.a. !!!!

Vi valde stora 160 hk motorn 3,0 L så det blir nåt ihop med 40 H chassiet !!!!!

Så nu längtar vi till våren-11 då vi får hämta ut den,det blir ljuvligt det !!!!

ha det bra........:spinny:

F

F.d. 25020

Guest
Sv: Ny Adria Beställd !!!!

GRATTIS till köpet och hoppas att ni får trevligt mad nya bilen vi får våran Adria i April Mvh 220 Sture i Pajala:yes:

Rolles

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
4679
Medlemskap
2025

Tack för det,vilken motor-storlek valde ni på er nya Adria husbil ????

golddigger

HBK Medlem
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2026

Eftersom jag har fått en Fiat som skakar vid backning köper jag ingen ny utan att kolla dette .Handlaren sa att det gjorde den oxå när du provade den.Andra har samma problem. Fiat säger att det inte är ett fel men en egenskap.Kolla dette ,ni som köper Fiat.Jag har haft 2 som skakar.
Dessutom var markisen för kort.Gick inte fram till bodelsdörren.Så där var den när du såg den .Hur mycket ska man hinna kolla?Har själv flyttat markisen 1meter åt höger,men nu står jag i regnet när jag ska inn med grejor i garaget.Bilen ,en Burstner Solano T 728 .Köpt hos Nerikes Camp.
Andra som har en liknande husbil hör gärna av er.
Tyvärr är det svårt att se vem som har samma modell.
När ni skriver om ett problem kan vi ju inte se i profilen vilken bil ni har.Kanske web kan fixa dette.

F

F.d. 53012

Guest

Det där med skankning vid backning har jag hört att det förekommer. Frågan är varför inte vår 08 med 130 motorn inte gör det och inte har tillstymmelse att skaka har backat 200 meter som längst i somras på Gotland när vi hade kört in på en liten grusväg där det inte fanns möjlighe att svänga runt. Kan det månne vara så att det påverkar hur man släper upp kopplingen eftersom den är stark och känslig vid gaspådrag.

Senast redigerad av en moderator:

golddigger

HBK Medlem
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2026

Det går inte släppa kopplingen snabbt och backa med 15 km/timmen i t.ex en skog.Dra handbromsen lite eller ställ bilen i nerförslut.Det skakar hemskt vid kopplingsuppsläpp.Men inte alla gör det .Varför? Min har en 3,0 multijet.2009 Fiat.

F

F.d. 25020

Guest

Hej roffe vi valde lilla motorn eftersom bilen är av mindre storlek tror att det räcker Mvh 220 Sture i Pajala ;)

F

F.d. 55221

Guest

Hej Rolles.
Kom i håg at få husbilen vejet helt tom inden du køber den, så kenner du din vægt, på husbilen, hvis du skal have den til 3500kg ??

ERIK 3333 DK

Rolles

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
4679
Medlemskap
2025

Det blir ett 4 tons chassie på den så då kan vi lasta lite mer !!!!!

:spinny:

F

F.d. 53026

Guest

Grattis. Vi har nu kört över 500 mil med vår nya Matrix 680 SL. Helnöjda med all komfort
både att köra och leva. Senast nu Rättviks marknad.
Owe & Raija.

Rolles

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
4679
Medlemskap
2025

Härligt att höra,då kan vi känna oss nöjda med köpet hoppas vi,det är ju så att Adria
inte för inte leder Husbilsmarknaden i försäljning i flera år nu,bra bilar till konkurrens
kraftiga priser gör de till ett bra köp !!!!

sen är ju nya Matrixen så förbaskat snygg oxå,o sen den nerfällbara sängen är nog en
succé det med,vilken motor har ni valt till er Matrix ???

ha det bra så kanske vi syns nästa år efter vägarna !!!!

m.v.h. Rolle.

:spinny:

Toppen