• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny ”tank” monterad och fastspänd

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Vi har plats för en 6 kg liten ”LPG-tank”, egentligen en liten fastspänd flaska med självpåfyllning som rymmer endast 11,2 l LPG. Den har vi bara till matlagning vilket räcker i ca 2 månader. Den var röd och hade ett tryckt årtal, 2024 på ovansidan. Eftersom årtalet stämde med nu-året, då skulle jag lämna in den för provtryckning, var någonstans? Ingen av mina gasolleverantörer kunde hänvisa mig, själva provtryckte sina egna flaskor i Danmark(!).

Vi beslutade att köpa en ny flaska i Tyskland och byta ut vår nuvarande på samma ställe som den andra köptes.

Vi kom till Monzingen och Die Gasfachfrau GmbH som nu hade ny ägare, otroligt serviceinriktad och hjälpsam. Priset stämde och inga mer kostnader trots att vi lämnade vår gamla retur-”vikt” (järnskrot med LPG i).

Tips:
Kolla gärna deras hemsida om du behöver något och jämför gärna med andra ställen.

1729966845689.jpeg
Hur trevlig & hjälpsam som helst!

Toppen