• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nyårstävling

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Ett Gott Nytt År till er alla på forumet
Jag har trixat till en tävlingsvariant som bygger på en ide från Geocaching. Jag har lagt ut den redan i dag och så får ni nästan två veckor att träna med byte till ny på lö 02:00.
Sen ser jag hur högt intresset är och om den skall omarbetas på något sätt.
Den går ut på att med Google mapp söka siffror till slutkordinaten på platsen jag söker, det finns en bild på var ni skall söka siffrorna men de är maskerade så man
måste söka på nätet och skriva in siffrorna.Denna vecka är det N AA 43.330 E BB 07.875 där ni med två sökningar skall hitta AA och BB sedan söka slutplatsen och därefter välja
staden ni kom till i "Rullningslisten" Om ni skriver in så som exemplet på bilden får ni frågan på BB om ni sett på tävlingssidan var ni skall leta siffrorna (de är maskerade med en stjärna på bilden)

Klicka för större bild.

gmap.jpg

Skriv in N 59 24.029 E 13 30.340 så hamnar ni någonstans i Sverige och sedan plockar ni ner "gulagubben" till markeringen på kartan och sedan vrider på den tills ni hittar de siffrorna som jag har
maskerat på bilden för BB i tävlingen.
Jag har gjort denna i syfte till att träna på kartsökning och koordinatkännedom samt att få utforska en del av Sverige i "gatuvy"
Hoppas ni får en trevlig stund och hittar nya platser att besöka genom denna tävlingsvariant.
PS. Veckans plats ligger nära en ställplats som jag själv blev nyfiken på genom att fixa med denna tävling.

Direktlänk till tävlingen: Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -

NovaCapella

FD HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
12417
Medlemskap
2022
Sv: Nyårstävling

Verkar kul, men vet inte om jag förstår?! Hamnade i Hudiksvall(????) gästhamn när jag lekte med koordinaterna!
Och gott nytt år///Lars-Ove

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Nyårstävling

Själv har jag inte en aaaning om var ni hamnar men svaret skall ju avlämnas i rullningslisten under forumet "Tävlingar"
knappen12.gif

Toppen