• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nyårsafton i Peniscola .

F

F.d. 7747

Guest
:holly-2-icon:Hej alla kända som okända runt om i vårt avlånga land , precis som alla andra år här i livet så har vi nu nått fram till ett årsskifte igen , för en del av oss kanske det har varit både sorg och bedrövelse med våra husbilar , medan andra bara glidit omkring i världen utan minsta bekymmer .
Själv drabbades jag ju av bl.a följande för drygt en månad sedan när jag som vanligt var på väg ner till vintervistena i Spanien .
Körde om en tradare på motorvägen mellan Puttgarden och Lybeck som i snön och kylan släppte iväg ett större isflak från kapellet på trailern som jag trodde skulle komma rakt igenom min vindruta men som man ibland säger herrens vägar äro outgrundliga , så till min stora glädje landade det i stället på husbilstaket , spräckte takluckan , och slog sönder högra backspegel .
Där kunde min resa till vintervistet ha slutat men jag har som tur var fixat till skadorna provisoriskt , och anmält skadorna till försäkringsbolaget som har översende med det inträffade så jag får fixa till det som behövs när jag återkommer till Sverige igen någongång i vår .
Annars rullar dagarna i väg fortare än man hinner tänka ibland vissa dagar tycker jag att man bara hinner upp ur sängen så är det dags för att krypa ner i den samma igen .
Har ju hunnit stå här på Edens Camping i Peniscola nu under en månads tid , besökt ett par marknader förstört lite pengar på julmys , och ett och annat restaurangbesök .
Idag på årets sista dag har vi bara slappat ätit gott , och nu går vi och väntar på tolv slaget då dom flesta campinggästerna samlas ner vid stranden för att åse fyrverkeriet och skåla in det nya året med lite skumpa och ev tilltugg som var och en tar med sig efter tycke och smak.
Vill ni orkar ni och har ni lust kan ni följa vårt liv här i Peniscola på ainas blogg, bloggadress ainas.cyberhem.com
Än en gång ett Gott Nytt År från Rune , Aina och alla andra nordbor här i Peniscola där vi blir i ca en månad till för att sen dra oss söderut .:holly-3-icon:

F

F.d. 7747

Guest
Sv: Nyårsafton i Peniscola .

:holly-1-icon:Så är då skumpan urdrucken och årets första dag tillända , allt inleddes med en liten sovmorgon är ju inte van att vara uppe till efter midnatt numera . Strandpromenaden fylldes snabbt upp av alla sorters natinaliteter som bor här på campingen och som ville ta tillfället i akt att önska varandra ett gott nytt 2011 så mellan 23,00 och 0200 mingladedes det , raketer sköts från borgen här i Peniscola och även från Benicarlo syntes raketerna lysa upp natt himmlen .
Idag har det så varit en dag i återhämtningens tecken tror att dom flesta svenskar och finländare som bor här på campingen gjorde som vi , gick en sväng upp till gamla stan och borgen för att se och förundras över den marknad och dom gycklare som kan beskådas där under nyårshelgen .
Nu blir det till att göra söndagen till en vilodag och helga den , för på måndag är det ju marknad här i Peniscola igen .
Lägger in några bilder om jag får det att funka .
:holly-1-icon:

Nyårsafton 2010 Peniscola 012.JPG Nyårsdagen i Gamla stan 009.JPG

Nyårsdagen i Gamla stan 019.JPG Nyårsdagen i Gamla stan 024.JPG

Nyårsdagen i Gamla stan 079.JPG Nyårsdagen i Gamla stan 054.JPG

anitaekman

HBK Medlem
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
12222
Medlemskap
2025

Hej när man ser bilderna längtar man dit. Det är nu ter år sen vi var där sist. Räknar med att åka ner om en månad om allt blir som vi vill efter några sjukdomar

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej RuneB!
Vilket försäkringsbolag & hur blev resultatet, säg inte att jag missat något inlägg från dej då smäller jag av.
Fortsätt att skriva, så man kan njuta av värmen!!
Mvh.

Toppen