• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nu vänder det!

F

F.d. 55451

Guest
Sv: Nu vänder det!

Hej Michael :)
Det första du skriver, jag håller med dig i.

Men så ursäkta min optimism.
Jag tror mörkret framsteg, bara en tid för resignation och beredning av nytt liv - ett +.
Vad vi har sått på våren ger oss energi att tänka igenom och göra bättre nästa år.
Kroppen förnyas hela livet - sinne också.

Senast redigerad av en moderator:

Jannemickel

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2025

Det finns en plats i Meråkers Kommun i Norge som
heter Helvetet.
Är det nå´n som vet om det finns ställplats där ?
Där kanske man kan klara dagens väntade katastrof !!
Då är man ju redan på plats.
// Janne

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Idag är solen uppe 5 tim o 25 minuter och kommer så att bli t.om julafton då solen blir uppe 5 tim o 26 min. :spinny:

F

F.d. 29841

Guest

hej
kl 12.12 infaller den vintersolståndet.
Men 1 h efter jul ökar dagarna en månad.
/Vidhem

F

F.d. 55451

Guest

På denna ö är världens ände Fur

verdens-ende1.jpg

men när du ser de vackra bilderna från ön i Limfjorden (norsk Klisterkanalen :D) det får vänta lite längre med världens ände, tills du har besökt ön.:)

GPS: 56.82667, 8.99375   

PS. tiden för ljus i Aarhus.
Solopgang/solnedgang: 8:51/15:39, dagens længde aftaget 10:49

Ursäkta Normenn - jag är ochså av norsk släkt.

F

F.d. 55275

Guest

Har beställt besiktning på Bilprovningen till 1/3 -13 hade tänkt till måndagen, men då var det fulltecknat !! Många är på gång, kanske bra väder då ?

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Prata vi inte lite olika vändningar nu flor? Vill du diskutera invandring, asyrlrätt, mänskliga rättigheter, möjligheterna att verkligen hantera människorna det handlar om, politik i allmänhet, mm. Då är du välkommen. Det är frågor jag brinner för. Men de hör faktiskt inte hemma här! Oavsett ditt syfte..., blir det bara fel.

:-/<rister

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Jo du gode krinil!
Vad är det som vänder, att det föhoppningsvis blir lite ljusare på himlen framöver det är vi vana vid denna tiden på året, men det vårt överhuvud till Stadsminister yttrar sej om är något helt nytt, man kan undra vad han menar.
Vem har problem m. vändningen?
Mvh.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Nu var det faktiskt den vändningen, att det blev lite ljusare på himlen, det handlade om. Det måste väl vara OK att få prata om det, att få känna optimismen inför ljusare tider, (alltså bokstavligt).

Tror egentligen att du håller med mig om det! :)

God Jul flor!

:-/<rister

F

F.d. 55451

Guest

AArhus i Jylland 21/12: Solopgang/solnedgang: 8:51/15:39, dagens længde aftaget 10:49 ( # 10 )

AArhus i Jylland 24/12: Solopgang/solnedgang: 8:52/15:41, dagens længde tiltaget 0:01

Toppen