• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nu måste det vara slut på snö

Essal

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2026
Hej
Nu längtar jag till att det blir tid att ta ut husbilen och planera för årets resa. Har varit söderut de senaste åren, så nu blir det Norrland och en tur till Norge (Lofoten) i sommar (tror jag), men det det är klar att efter denna snö o kyla så kan det bli ändringar, har en liten fundering på södra Italien om det inte blir Norrland. Det känns mer som Italien pga all denna kyla.
Essal

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Nu måste det vara slut på snö

Ja nu är man trött på kyla och snö.
Men idag känns det som att det vore fel att klaga på vädret.
Strålande sol ,massor av snö, ingen vind..................................JA då känns det fel att klaga.
(Men jag VILL ha vår nu )
Ha det gott
MVH Gunilla
Östergötland

Senast ändrad:

murphy

HBK Medlem
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
3678
Medlemskap
2026

Ja nu är man trött på kyla och snö.
Men idag känns det som att det vore fel att klaga på vädret.
Strålande sol ,massor av snö, ingen vind..................................JA då känns det fel att klaga.
(Men jag VILL ha vår nu )
Ha det gott
MVH Gunilla
Östergötland
Håller med alla om att det får vara slut på vintern nu och Gunilla idag med solen, ingen vind och en titt för att kontrollera HB så känns längtan efter vår ännu mer.
Happy Valentine :bye:Eva

Kjell & Britt-Inger

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
4375
Medlemskap
2025

Ja man önskar verkligen att det vore slut på vintern nu......men.....jag gick in på klart.se och kikade på kommande 14 dagar och döm om min förvåning då jag ser att det skall var under 20 minus till nästa helg och månd, tisdag här nere i Getinge .....brrrrrrrr jag hatar verkligen vintern nu.:mad:

F

F.d. 7222

Guest

Här i Gråbo känns våren långt borta. Var ute i husbilen idag men den var djupfryst fortfarande. Jag tog några bilder och det är en deprimerande syn som möter en. Bifogar dessa bilder i inlägget

14022010(001).jpg

14022010(003).jpg

F

F.d. 2037

Guest

Här i Skåne kommer det att ligga runt nollan den kommande veckan. Skönt.

Calleinvierno

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3452
Medlemskap
2024

Ja Vintern håller i sig. Inte många soltimmar per månad. Solfilmen på tv är ett hån. Jag tycker att det är bara olika nyanser av grått.
Hoppas innerligt att temperaturen stiger över nollan så man kan börja drömma om att åka husbil igen.Hoppas på snöfritt till valborg. Fy fan för snö. :(:(:(

F

F.d. 3949

Guest

Varför denna förundran över vintern? Vi bor ju i Sverige !

Så här står det i Bondepraktikan:

Infaller juldagen på en fredag, vilket den gjorde 2009, får man en jämn vinter, god vår, ostadig sommar, vacker höst och fullgott år.

Carpe Diem

Toppen