• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu kan vi använda vipps!

Bettan o Einar

HBK Medlem
Inlägg
273
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
7470
Medlemskap
2025
Nu kan även svenskar använda vipps. Ladda ner appen från Google play och följ instruktionerna. Kopplas till kredit eller betalkort.
Förenklar säkert för en del som reser till Norge. Lite trist att man tar betalt om vi skickar pengar inom norden
(oklart om det är en hög växlingsavgift eller om det även tillkommer en sådan).
Är också så att alla svenska storbanker ännu inte är anslutna.

Se svenska sidan för vipps.

Hälsar
Bettan o Einar
 
Senast ändrad:

Roadliner

HBK Medlem
Inlägg
388
Kommun
Härryda
HBK-Nr
30200
Medlemskap
2024
Men har för mig att jag läste att Vipps inte kunde användas i Sverige eller har jag fel, der är ju kanonbra att vi kan använda Vipps nu i Norge
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
9.365
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Men har för mig att jag läste att Vipps inte kunde användas i Sverige eller har jag fel, der är ju kanonbra att vi kan använda Vipps nu i Norge
Vipps funkar i Norge, Danmark, Finland, och nu även i Sverige.
Jag har mitt Coop MC anslutet till Vipps.

Kan vara en fördel mot Swish som belastar ett bankkonto.
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.674
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Men har för mig att jag läste att Vipps inte kunde användas i Sverige eller har jag fel, der är ju kanonbra att vi kan använda Vipps nu i Norge
Läste för någon dag sedan att några storbanker inte ville ansluta sig till systemet. De litade tydligen inte på säkerheten fullt ut.

Övriga banker skall ha anslutit sig.
 

Benke_bus

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
31043
Medlemskap
2024
Läste för någon dag sedan att några storbanker inte ville ansluta sig till systemet. De litade tydligen inte på säkerheten fullt ut.

Övriga banker skall ha anslutit sig.
Man kan tydligen betala med kort utfärdade av t.ex. Swedbank, det är mottagning av pengar som inte fungerar där. Jag lyckades regga mitt mastercard från Swedbank för betalningar.
Det är ju trots allt det som är den vanligaste transaktionen (åtminstone för mej ).
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
10.031
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Er muligt at vi på denne side

Medlemsavgift Online Swish


Kan få et link til at betale med VIPPS som i Danmark hedder MobilePay, så vil det være nemmere for os "udlændinge" at betale medlemsafgift.
Vi tittar på den men det är i dagsläget 128 st medlemmar från DK/NO/FI så kostnaden för att införa detta och den kostnad Vipps tar av varje betalning gör att det är svårt att motivera detta. Det är också anledningen till att vi inte infört kortbetalning ännu för det finns totalt 180 st utlänska medlemmar inklusive de 128 nordiska och kortföretagen tar för mycket betalt för att det ska löna sig när medlemsavgiften är så låg. Bankbetalning kostar nästan inget i jämförelse.
 
Toppen