• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu kör vi på igen

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Det har nu gått ett antal månader sedan pesten förlamade vår jord. Ett antal har blivit sjuka och några har dött. Många med mig har nog tröttnat på att inte höra annat än Covid19 ...............
Det börjar bli djäkla uttjatat att alltid matas med avstånd mm. Vi har hört allt så att vi snart spyr på skiten. Djäkla trist att vi inte kan åka till Österike, Bayern och Mosel som vi brukat göra varje år. Tråkigt att missa Rudesheim där vi ju varit de senaste tolv åren och även vissa år före det sedan 1988. Hoppas vi får åka nästa år.
Nu gäller Vänern och Vättern denna sommar och där har vi ju också varit förrut. Rätt fint där också och nu när man i svår nöd hittat tillbaka till svensk öl på bolaget som surrogat skall man nog överleva.
Har fått lägga på litet på den godkända körtiden med någon timma men det är ju säkert förlåtet och bättre än alternativet med fortkörning. Nu ställer vi på i juni och ämnar använda husbilen som vi brukar fast med goda avstånd och stor försiktighet. Det blir nog mera brukande av sprit än vi brukar men då mest utvärtes.. Nu börjar vi att leva som vi brukat så "fuck covid19" om ni förlåter spfåkbrukey
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Du tycks ju bo på Tjörn, som om du vill fly ”badjävlarna” & åka någon annan stans där det är mindre invasion av folk, så kan jag nog tycka att det är förlåtet.
Nja här är också fint men här är vi ju resten av året så litet.annat kan ju vara fint. Badjävlarna får gärna komma bara de betalar för sig och inte snyltcampar på någon parkering. Ställplatsen i Rönnäng där jag bor var full redan kl 13. Bra. Säkert bra med folk på campingen i Skärhamn också. Det behövs i dessa grymma tider.
 
Toppen