• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nu i veckan hämtar vi vår husbil nr 2

F

F.d. 50183

Guest
Vi har varit jättenöjda med vår Fiat Ducato 2.8 TD Swift men nu bestämt oss för Fiat Kabe Travelmaster 750 2009 vi har inte varit jätteflitiga åkare men hoppas nu att vi ska kunna åka året runt. Finns det några tips där ute om denna bil? :)

Senast redigerad av en moderator:

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Nu i veckan hämtar vi vår husbil nr 2

Jag kan ju svara först av alla och svaret blir som dett brukar bli när där ställs en fråga om det bilmärket, varför lägga pengar på en sådan, där fins så många bra utlänska fabrikat varför lägga pengar på ett svenskt fabrikat, men jag önskar er lycka till med bilen,

F

F.d. 55397

Guest

Gratulerar till nyköpet!
Ni blir säkert jättenöjda. Vinterfordrad förlänger definitivt säsongen och möjligheterna.

F

F.d. 50183

Guest

Tack för ditt inlägg. Vi fastnade för planeringen m.m och det är ju aldrig fel att åka svenskt☺

Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag kan ju svara först av alla och svaret blir som dett brukar bli när där ställs en fråga om det bilmärket, varför lägga pengar på en sådan, där fins så många bra utlänska fabrikat varför lägga pengar på ett svenskt fabrikat, men jag önskar er lycka till med bilen,

Hur kan man svara så elakt till någon som glatt sig åt ett nyförvärv?

Senast ändrad:
I

Iveco 35

Guest

Läs BeRokas inlägg en gång till så tror jag ni förstår vad han menar.
Olle.

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Hur kan man svara så elakt till någon som glatt sig åt ett nyförvärv?

det var inte så elagt som knarrevik tror. du har tydligen följt insändarna dåligt, om du inte förstod ironin i vad jag skrev det jag gav uttryck för har jag blivit utsatt för sedan jag började på det här forumet. Jag har haft en sådan bil och blivit hånad för det många gånger, om du läser noga så gratulerar jag honom till köpet .

med vänlig Hälsning Bertil

PG-Husbil

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
2078
Medlemskap
2021

Grattis!
Visst är det kul med att byta bil, hoppas ni trivs med nya pärlan.
:)

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

det var inte så elagt som knarrevik tror. du har tydligen följt insändarna dåligt, om du inte förstod ironin i vad jag skrev det jag gav uttryck för har jag blivit utsatt för sedan jag började på det här forumet. Jag har haft en sådan bil och blivit hånad för det många gånger, om du läser noga så gratulerar jag honom till köpet .

med vänlig Hälsning Bertil

Äsch Bertil, inte hånar vi väl varandra här på forumet. Lite "min bil är bättre än din" gnabb har vi väl haft under åren men det är väl inte så farligt. Vi blir väl lite som barn allihopa med våra jätteleksaker:)

Ibland är det ju också du själv som bjuder upp till dans. Som i denna tråd t.ex. :D

Toppen