• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nu i Tjeckien!

F

F.d. 9230

Guest
Titta gärna in i vår reseblogg som jag uppdaterar så ofta jag har möjlighet.
Slottners
Vi är nu i Tjeckien, stod på en jättebra ställplats inne i Prag i natt. (GPS koordinater finns i bloggen).

Vi står här i natt och räknar med 2 nätter till innan vi är i Kroatien.

F

F.d. 1370

Guest
Sv: Nu i Tjeckien!

Hej - Vi är på måndag på väg ungefär samma rutt. Polen-Tjeckien-Ungern-Slovenien-Kroatien. Borta i fyra härliga veckor. Men ett litet (stort?) orosmoln har dykt upp. Det rapporteras om häftiga regn och översvämningar i Polen/Tjeckien/Ungern, Ett väder som tydligen inte skall bli bättre utan fortsatt vara hiskeligt.
Har ni under vägen märkt av något av detta, eller har annan info? Ev. vägar, områden att undvika etc?

Hoppas ni får en fortsatt trevlig resa-följer er blogg!!

/Nils

F

F.d. 9230

Guest

Hej!
För vår del har det varit helt ok, det enda vi har märkt är att marken är väldigt våt på campingen här i Tjeckien. Men inte värre än en vanlig svensk sommar :)
I Prag igår hade vi jättefint väder förutom på kvällen då det kom några skurar.

Jag tittade på Rab nu och det ser ut om de har jättefintväder, vet inte om någon annan här är där och kan rapportera?

Så var inte oroliga än så länge, på vägarna har vi inte märkt något!

Hoppas ni får en underbar resa!

Ulrika

F

F.d. 1370

Guest

Hej - Tack för svaret! Låter hoppingivande.

Ha en fortsatt god tur!
Nils

F

F.d. 9344

Guest

Titta gärna in i vår reseblogg som jag uppdaterar så ofta jag har möjlighet.
Slottners
Vi är nu i Tjeckien, stod på en jättebra ställplats inne i Prag i natt. (GPS koordinater finns i bloggen).

Vi står här i natt och räknar med 2 nätter till innan vi är i Kroatien.

Men var finns dessa kodinater på Slottners? Var nyss inne på sidan men icke, kan ni inte lägga ut dem på detta forum, kan ju vara ett alternativ till den camping jag planerat till nästa vecka:)

Tommy

HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
515
Medlemskap
2025

Hej!
Här är koordinaterna 14.37903 50.08630

Hälsningar

F

F.d. 9344

Guest

Kanon Tommy då har vi ett alternativ ifall det skulle behövas men bara ett krux :rolleyes:

Jag kan bara "slå in" N XX.XX. XX,x E XX.XX. XX,x om du förstår hur jag menar.
Nu är jag resesjuk:twitcy:

F

F.d. 9344

Guest

Hej åhå vilka pärlor det finns i denna klubb:):) Jag är djupt imponerad tackar för att jag får vara med:wink:

Det finns troligen inte det som inte går att få svar och hjälp med på detta forum:)

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 9344

Guest

Sitter nu och kikar på Google Earth över Tyskland, Tjekien, och Ungern det verkar vara gummistövlar på:confused: Är det så illa som det ser ut på kartan?

Senast redigerad av en moderator:

Tommy

HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
515
Medlemskap
2025

Hej!
Vilket format använder Slottners?