• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu har....

Brittis

HBK Medlem
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2025
Hej nu har jag varit och dragit ur min tand. Jag får inte äta eller dricka den närmaste timmen. Det är tur att jag har denna sida som jag kan fördriva tiden på ett tag. När man inte får äta el dricka ,det är då som man är mest törstig och hungrig. Annars så känns det bra, jag har gruvat mig hela veckan för det här, men det är gjort på några minuter bara bedövningen har tagit. Så nu hoppas jag att jag slipper tandis ett tag framöver!!!! :spinny:Mvh

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Nu har....

Ja jag var där i går och fick tillverkat och monterat en liten rackare på en "Kofiberhistoria" hon frågade om jag hade den saknade kvar så skulle det bli lätt att montera tillbaka den, men mitt svar var att den förmodligen försvann i avloppssystemet i Pourto Rico på Gran Canaria på luciadagen efter en seg Luciaftonmiddag. Nåväl de tillverkade nytt och dags för nya utmaningar, men ett är säkert sega benrika middagar är inte billiga. Ja Kejo du får tänka på den stundande fiskesäsongen så går det lätt som en plätt.

Geje

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
1046
Medlemskap
2025

Vid tandpetning lossade en liten plastkrona. Stoppade den i en plastpåse och tog med den till tandläkaren. På skoj sa jag limma fast den här. Hon tittade på den och sa javisst jag cementerar fast den. 295 kr i stället för 2000 och ingen borrning skööönt.

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

Ursäkta min griniga attityd...........men vad har det här med husbilar att göra????

Ni har säkert problem med era tänder, men borde ni inte kunna avhandla detta tema i privata mejl istället för i detta förträffliga forum?

Inte bara är det tråkigt och ointressant för oss andra att läsa, det är också så att det får oss andra att känna oss som "oinvigda", inte riktigt med i klubbens kärna. Det är lätt hänt att det här blir en klubb "för inbördes beundran" om man tillåter för många mejl av personlig karaktär.

Så tänk på det, alla ni som redan känner varann!!! Det kanske inte främjar klubbens expansion om ni skickar personliga hälsningar och meddelanden som alla andra kan se.
Så känner i alla fall jag!!!

Så fort vi får våran nya bil till våren, skulle jag gärna vara med på träffar och andra arrangemang i husbilsklubbens regi. Men inte om jag, genom forumet, får känslan av att ni andra redan känner varann och är en sammansvetsad klick med husbilsåkare.
Man vill inte komma och känna att man tränger sig på.
Ungefär som det känns när man kommer till en camping som består av 95% långliggare som springer ut och in ur varadras förtält............

Men jag kanske är känslig..............

MVH
Smålänning

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Nej alla känner inte varann , men alla är måna om varann, hjälper varandra på forumet
och även när det är träffar då får man många tips. Tänk vad många nya husbilsvänner vi har träffat efter vi gick med i klubben. Se nu till att anm dig på ngn träff framöver så får också ni en massa nya husbilsvänner.Ja det bara blir så.Själv har jag blivit en ny människa efter att jag gick med. Nya kompisar helt enkelt.

Och när det gäller träffar så brukar det finnas ex tält (det har vi) endel hyr lokal där alla kan träffas på kvällen för lite mat m.m.På dan om vädret tillåter så går man runt o pratar med nya o gamla ,medlemmar.
Ha det bra alla nya som gamla medlemmar hoppas vi syns ngn gång/susanne

Jag läser inte alla trådar jag läser bara dom som jag är intresserad av.
Skulle aldrig gå in på tekniska sidor det får jag överlåta till gubben den gången det behövs.)

Senast ändrad:
F

F.d. 6238

Guest

Tack, Susanne.
Nu slipper jag svara för hade jag gjort det skulle det blivit nästan exact det Du skrev.

VI ÄR MÅNA OM VARANDRA.

OBS. Går hos Tandläkaren 2 ggr om året, men har aldrig några problem med tänderna.

Hls kurt
:twitcy:

Senast redigerad av en moderator:
Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024

netop det at der skrives om alt, gør jo at man kan lære andre at kende selvom man ikke mødes, tænk på hvor langt Sverige er, nogen har måske aldrig mulighed for at komme til et træf.og kan alligevel være med i det sociale fælleskab på den måde

aldrig nogen gang er vi blevet så varmt modtaget, som her i husbilsklubben, og vi er enda danskere( helt udenfor, synes vi selv ):wideeyed::wideeyed:
men nej alle snakker med hinanden og alle lukkes ind i "varmen "

har du mulighed for så meld dig til et træf, så får du se selv , du kommer ikke at angre dig
mange hilsener til alle
fra Marianne 788 ( Michael mener det også , men han snork-sover)

F

F.d. 839

Guest

Hejsan Michael og Marianne,

Det skulle vara bra om det kunde bli 2 träffar om året sprida i olika Nordiska länder som t.ex en på våren i Danmark, en på sommaren någonstans i Norra Sverige osv.

Eftersom Sverige - Norge är så pass avlånga är det kanske inte många som har direkt råd att åka från Kiruna till Skåne bara för att deltag i en träff, semester är naturligtvis annat.

Frågan är : vem organiserar sådana träffar, måste det vara med styrelsen godkännande eller .. :spinny:?

Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024

tror ikke at styrelsen, skal godkende træf, det er vist bare op til hver og en at arangere
eller er det helt fejl ???????

vi har tænkt meget på et træf i Danmark, men så kommer broafgiften jo til
og skal det være på en campingplads er de jo ret så dyre her i Danmark

er der overhovedet interesse for det ????

og ikke mindst, kommer du så Belgien ??? vil gerne træffe dig udenfor cyberspace:yes:
hilsen Marianne788

Senast ändrad:
F

F.d. 839

Guest

Hejsan igen,

Om det är en träff i Danmark så kommer jag den saken är klar för största utgiften är inte bränsle utan bro - ferry förbindelsen. Naturligtvis försöker var och en att träffen ska vara så nära som möjligt sitt eget hem. För min del så är det bäst att träffen ligger mellan Padborg och Fredrikshavn :yes:. Självklart är andra platser också välkomna.

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3

Oj oj det var inte så nära som jag trodde det var, det ser man jag får nog åka söderut nån gång och lära mig lite och inte bara norrut för däråt är alla avstånd långa men vackert, ja det är säkert lika vackert åt andra hållet. Men jag tog mig friheten att bygga om din husbil så blir det lätt som en plätt att snabbt ta sig både norrut och söderut samt slippa broar och färjor, speciellt i Norge där man skall ha betalt för både vägar broar och färjor så fort man råkar köra några mil utan att haft fram penningpungen på en stund.

belgien1.jpg

Jag hoppas att du inta tar illa upp att jag ville skoja lite så du kan komma snabbt till våra träffar.Bilden är skapad av din bil och ett foto mellan Narvik och Sverige samt div helikopterdelar, så det är bara att börja skruva.
Hälsningar Postis.​

F

F.d. 3753

Guest

Pass på så den inte trillar ner på någon norsk kyrkogård bara!:wink:

Toppen