• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nu har vi kommit till Norra Spanien

Ingemar Eriksson

FD HBK Medlem
Kommun
Askersund
HBK-Nr
234
Medlemskap
2022
Så har vi då kommit ner till Spanien. Resan har gått bra förutom ett dygns försening p.g.a dieselbrist i Frankrike. Strejk!!!
Nu är vi i Santiago de Compostela efter en färd i solsken längs Spaniens norra vackra kust mot Biskayabukten. Väldigt lite turister och nästan inga husbilar.
I förtsättningen tänker vi oss söderut, först längs kusten, sedan ner mot Alentejo i Portugal och därfter Algarve och Spanien igen.
Vi kanske träffas längs dessa vägar?
/Ingemar

F

F.d. 50035

Guest
Sv: Nu har vi kommit till Norra Spanien

Så har vi då kommit ner till Spanien. Resan har gått bra förutom ett dygns försening p.g.a dieselbrist i Frankrike. Strejk!!!
Nu är vi i Santiago de Compostela efter en färd i solsken längs Spaniens norra vackra kust mot Biskayabukten. Väldigt lite turister och nästan inga husbilar.
I förtsättningen tänker vi oss söderut, först längs kusten, sedan ner mot Alentejo i Portugal och därfter Algarve och Spanien igen.
Vi kanske träffas längs dessa vägar?
/Ingemar
Jaha, då gäller det att tanka fullt i Tyskland om strejken fortsätter när vi åker.
Avresa hemmifrån nu på Måndag
Ha det nu jätteskönt på er resa

F

F.d. 29998

Guest

Hej!
Efter att ha läst ALLA era tidigare reseberättelser känns det nu som om vi är gamla bekanta :)
Har ingen husbil än och tänkte vänta till pensionen men ni har övertygat mig att skaffa en redan nu, 10 år innan pensionen.

Vill bara tala om att jag uppskattar att ni delar med er av era upplevelser. Bra skrivet och kulturellt intresse gör att det blir roligt att läsa.
Fortsätt så och ha en härlig vinter i Spanien och Portugal!

mvh
Bengt
Östersund

F

F.d. 50035

Guest

Inte fel tänkt!
Vi skaffade vår första, en äldre och mindre, för 6 år sedan och det är vi glada för idag att vi provade på innan. Det är faktist mycket småsaker med husbilslivet som man upptäcker efter hand.
För vår del resulterade det i ny större bil och vinterhalvåret i södern nu när vi äntligen blivit "fritidsforskare" båda två.

Lycka till i ert kommande husbilsliv

Senast redigerad av en moderator:

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

Hej!

Har ingen husbil än och tänkte vänta till pensionen men ni har övertygat mig att skaffa en redan nu, 10 år innan pensionen....
mvh
Bengt
Östersund

Helt rätt:)! Sambon o jag är 37 respektive 40 år gamla och har redan avverkat 2 husbilar. Tyvärr krävde huset en ansenlig summa i underhåll i år (värmepump, takbyte, fönsterbyte + maskiner till tvättstugan) så nöjer oss med husvagn något år (inte alls samma frihet, men nöden har ingen lag).
Husbil står på tomten så fort ekonomin tillåter det igen.
Lycka till med letandet
Micke/ Smålänningen

Toppen