• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu har vi kommit hem

F

F.d. 6238

Guest
från en "långresa".
(IGEN)

Hej på Er Vänner.
-----Äntligen--- är vi hemma igen från en Långresa som vi gjorde i Veckan som gick. Det blev ganska "många" mil.
Vi startade i Gryningen och ställde in tankar och GPS en på Marstrand. Vi åkte över Kornhalls färja och körde denna underbara väg ( påminner om 50 tiotalet) och va framme i Marstrand efter cirkus minuter och meningen var att ta in på Campingen. Men som tur var så var det fullbelagt. Så vi styrde kosan mot Mjölkekilen och fick stå där för det otroligt "DYRA" priset av 30:- för ett dygn. Vi hade ett helt otroligt fint väder (ingick i priset) och hade en massa andra Husbilar runt omkring oss ( dock ej några HBKare).

Nästa dag så "tänkte" jag att nu skulle vi åka till Paradiset. Och det gjorde vi. Vi tillbringade flera minuter i bilen och efter cirka km kom vi fram till målet som var SKEPP Å HOJ.
På ställplatslistan står det att det kostar 80:- per dygn. I skrivande stund gäller att det kostar 3:- i tim. mellan 0900 - 1800. Efter 1800 till 0900 är det NADA.
Efter cirka timmar fick vi besök av min (Våran) Favoritpoet.

J A P P E. En helt otroligt fin person. (Om ni ser hans Husbil så blir nog många Avundsjuka) TACK, Jappe för Din otroliga personlighet och för Din ---Gajst---.
Vi hade en helt jättefin kväll och vi "tjötade" långt fram på natten.
Tyvärr så var vi tvungna att fortsätta vår "resa" så vi styrde kosan mot Öckerö Irland. Men det får bli en annan gång vi "tjötar" om detta.
MVH / Kurt.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 14038

Guest
Sv: Nu har vi kommit hem

Varför är du redan hemma, du skulle inte komma hem förrän på tisdag. Du blev väll fort trött på mjölk förstår jag men du hade ju pilsner med dig. Du får trotts din tidiga hemgång tjäna dig välkommen hem.
Hls Johnny och Gunilla.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Tack för en trevlig kväll, Monica o Kurt!

Räkor, OP och Preppens är aldrig fel! Däremot är det fel att beskriva min ringa person som du gör. Nu kommer jag aldrig att våga träffa några andra HBK-are mer. Du har nog skruvat upp förväntningarna för mycket.

Skämt åsido, fint att träffa er och en skön kväll var det, förhoppningsvis inte den sista denna sommar. Vi ses säkert snart igen nånstans.

Jappe

Bilagor

• Monika o Kurt vid Instöbron (4) hbk.jpg
    Monika o Kurt vid Instöbron (4) hbk.jpg
    482,3 KB · Visningar: 5
F

F.d. 6238

Guest

Till Laika: Hej Broder, jag sa till Dig att VI kommer hem på tiRsdag. DET Ä SKILLNAD DE. Om jag hade sagt Tisdag så hade jag hållt med Dig. Men jag sa tiRsdag med R i. De ä än väldig skillnad. Ring mej så fixar vi de, skall bara gå ut me hunden i morgon.

Till JAPPE: Hej Jappe å tack själv för en OTROLIG trevlig kväll.
Nu kommer Du att kunna träffa flera HBK:are eftersom dom nu vet Vem Du Är.
Tack Jappe för en otrolig kväll å "preppens". Vi hamnade senare på Öckerö där fanns 1449 och 2210. Det fanns även en annan från HBK men tyvärr har jag glömtihåg deras nr. / Kurt
:twitcy::twitcy:

Toppen