• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nu har nymodigheterna hittat till Helsingborg också

MatsJ

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Idag fick man äntligen tillfälle att testa den omskrivna wrap-semlan :p

Bilagor

• iPhone 4S 001.JPG
    iPhone 4S 001.JPG
    1,7 MB · Visningar: 11
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Nu har nymodigheterna hittat till Helsingborg också

Då väntar vi bara spänt på, hur smakade denna?:wink:

MatsJ

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021

Jag gillar den! Är vanligtvis ganska kräsen vad gäller den traditionella semlan, vill ha den ordentligt urgröpt och inte bara gjord ovanpå en torr bulle. Wrapsemlan ger all smak hela tiden från början till slut. Men min konservativt lagda kollega som var med var inte lika imponerad, honom föll den inte i smaken, han föredrar den vanliga semlan och återgår till den. Men för min del lär det bli wrap-semlan varje gång. ;)

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

Hur gör man om man vill förtära denna nymodighet på traditionellt vis - d.v.s. i en tallrik med varm treprocentig
mjölk?

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Den var givetvis mycket lättare att äta men jag föredrar nog sen traditionella semlan, jag passade på att köpa en banan och choklad semla men det räckte med en tugga, blä.....

F

F.d. 25270

Guest

Helt klart att det skall vara en hetvägg. Semla med varm mjölk och lätt pudrad med kanel. Vart tar alla gamla hederliga traditioner vägen??? Hälsningar Göran Hellman.:)

Vadå K A N E L ! !

Detta är en hädelse och en skymf av en semla.

:D

Göran Hellman

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025

Det är absolut ingen skymf, utan den höjer en redan nästan perfekt måltid till himmelska höjder med lite kanel till hetväggen. Hälsningar Göran Hellman.:yes:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag hatar semlor, har aldrig förstått meningen med dem! Torr vetebulle eller ännu värre slafsig vetebulle i varm mjölk är inte min "cup of tea"!

Däremot slickar jag gärna i mig mandelmassan och grädden om den är äkta! :D

Jappe

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Absolut! Men inte bara det!

svete.JPG

Det kalorimässiga tomrum som uppstod när fettkonsumtionen minskade kom att fyllas ut av spannmålsprodukter. Som lök på laxen visade sig också budskapet om mindre fett och mer spannmål mycket lönsamt för både tillverkare av raffinerad mat och livsmedelshandeln.
Andelen raffinerade matvaror formligen exploderade i slutet av 1980-talet. Livsmedelsjätten Kraft har ökat sin årliga intäkt med 1800 procent jämfört med det sena 1980-talet, varav en stor del kommer från snacks vars huvudingredienser är vete och majs.
För den som säljer livsmedel är vetet den perfekta ingrediensen. Ju mer vi äter, desto mer vill vi ha. De nya fettsnåla och spannmålsstinna kostråden från myndigheterna tillsammans med ett omfattande genetiskt förändrat vete blev ett utmärkt recept för en hel värld av feta människor.

Mer info i ämnet: http://www.husbilsklubben.se/forums/t61730-31/#post705460

Jappe

Senast ändrad:
Toppen