• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu har jag varit duktig

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.118
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Husbilsklubbens husbilsplatslista är mycket bra när man kört runt lite löst och söker övernattningsplats. Men tyvärr stämmer de inte alltid då de lades in för länge sedan.

Det finns enkla möjligheter att dels berätta att man besökt platsen (vilket betyder att den finns kvar), dels att beskriva detaljer om om platsen som förändringar, pris etc,

Efter årets hösttur tog jag mig samman och kommenterade de platser vi besökt. Duktig?

Skall vi ha ett litet upprop om att vara bättre på att hålla listan uppdaterad?

Bror Duktig
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
4.414
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Husbilsklubbens husbilsplatslista är mycket bra när man kört runt lite löst och söker övernattningsplats. Men tyvärr stämmer de inte alltid då de lades in för länge sedan.

Det finns enkla möjligheter att dels berätta att man besökt platsen (vilket betyder att den finns kvar), dels att beskriva detaljer om om platsen som förändringar, pris etc,

Efter årets hösttur tog jag mig samman och kommenterade de platser vi besökt. Duktig?

Skall vi ha ett litet upprop om att vara bättre på att hålla listan uppdaterad?

Bror Duktig
Bra Riviera! Jag har också varit duktig! Skulle dock gärna se fler recensioner. Många platser har fått flera HBK besök men ibland inga eller väldigt få recensioner. Det är synd. Använder vår husbilsplatslista i hela Europa. Det mesta finns med, men samma sak där, för få recensioner. Men det är kul att se hur vittberesta HBK kollektivet är. Vi har i princip varit överallt! :)
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.890
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Jeg er ikke så meget for at anvende andres recensioner, så jeg skriver ikke nogen selv. Vi har jo ikke alle samme smag og behov.

I stedet kigger jeg meget på de billeder der er på pladsen. Det kan være bilernes placering, eventuel udsigt, pladsens tømmemuligheder, billeder af pladsens faciliteter. Det synes jeg fortæller mig meget mere end en subjektiv mening fra en anden person.

Og så ser jeg altid efter om der mangler billeder, om nogle billeder er forældede eller ikke siger nok om pladsens positive sider.

Og så gælder det naturligvis om at indsende nye og for andre brugere mere anvendelige bileder.

Til sidst får teksten om pladsen et gennemsyn. Er der faktuelle fejl der skal rettes. Er der seværdigheder eller lignende i nærheden der skal omtales. Er det en god plads for cykelture eller vandretuer, eller badning med mere...

Så der er altid nok at gøre når du besøger en plads du ikke har været på før. ;)
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.726
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Man ska tänka på när man läser recensioner att de flesta har vitt skild uppfattning om vad som är bra. Det finns platser i listan där samma plats har en till fem stjärnor och recensionen med en stjärna gav en mycket negativ bild av platsen som naturligtvis inte passade denne alls. Den som gav fem stjärnor gav en helt annan bild av platsen. Vi gav platsen fyra stjärnor med motivation till varför.
så ska man läsa recensioner så läs flera och gör en egen bedömning.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
4.414
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Bra med bilder, det glömde jag. Men också recensionerna. Visst kan de variera, men ju fler där är, dess bättre underlag. Vi var ex på Stellplads Green på södra Jylland för någon vecka sedan. En mycket vacker ställplats som fått 5or men som nu fick 2 av mig. Det berodde på att servicehuset var rivet och det fanns ingen ersättning. Dessutom väldigt smala vägar dit, inkl 800 meter riktigt skitig grusväg. Platsen var också vattensjuk så av ca 30 platser var bara en handfull säkra att stå på. Blöta, sura gräsmattor kan vara väldigt osäkert med en framhjulsdriven husbil. Men en torr fin sommardag, när det nya servicehuset är på plats, hade säkert betyget blivit ett annat.
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.900
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Ni som är intresserade av att hjälpa till med att hålla kartan uppdaterad, vi i HBP Admin ser inte besökta platser eller recensioner automatiskt. Vi får bara upp när ni lagt in "lägg till en ny plats" (Bidra - Lägg till Ny Husbilsplats) och när ni lägger in uppgifter och bilder när ni gått in på "föreslå ändringar här" i blå listen över platsens karta (Bidra - Uppdatera en Husbilsplats).
Tänk även på att vi kan bara lägga ut liggande bilder (landskapsläge). Tar ni stående bilder (porträttläge) måste vi göra om dem till liggande på olika sätt. Bidra - Bilder - Format & Tips .
Välkomna att uppdatera vår karta, kan ju vara ett kul vinterjobb och att minnas de platser ni varit på.
De olika tipsen ligger under "Hjälp & Tis" under pilen i blå listen bredvid texten "Husbilsplatser".
Per, HBP Admin.
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.699
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Jag brukar kryssa för att jag besökt en plats men skall erkänna att jag glömmer ibland :rolleyes:. Detta främst för att andra skall se att platsen finns kvar. Händer att jag skickar bilder, i synnerhet om där inte finns någon innan.
 

Johnny o Lisa

HBK Medlem
Inlägg
395
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
7809
Medlemskap
2024
Jag brukar kryssa för att jag besökt en plats men skall erkänna att jag glömmer ibland :rolleyes:. Detta främst för att andra skall se att platsen finns kvar. Händer att jag skickar bilder, i synnerhet om där inte finns någon innan.
Hej
Vi var i Le boulou i södra Frankrike för en månad sedan och den ställplatsen är stängd. Men jag har inte kunskapen att ändra på det viset. Men skrev i resejoner att den är stängd. Så finns det någon som har kunskap så var snäll och ta bort denna plats

Hälsningar Johnny o Lisa
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.900
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Hej
Vi var i Le boulou i södra Frankrike för en månad sedan och den ställplatsen är stängd. Men jag har inte kunskapen att ändra på det viset. Men skrev i resejoner att den är stängd. Så finns det någon som har kunskap så var snäll och ta bort denna plats

Hälsningar Johnny o Lisa
Länken som jag la in tidigare. Bidra - Uppdatera en Husbilsplats
 
Toppen