• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nu har jag skottat fram HB:n

F

F.d. 29841

Guest
Det tog hela förmiddagen.Det var en jättehög plogvall mot vägen, och packad snö givetvis,hård som bara den. Sopat rent tacket på HB ,samt skottat all den övriga snön som finns överallt.
Nu har jag lagom kommit in har varit och tankat 71 liter, för över 800 kr. På torsdag morgon bär det av till Mora Parken.
Skall vara där till den 8 Mars och försöka få lite ledigt.
Vi kanske ses i Mora , vem vet.
/Vidhem

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 18508

Guest
Sv: Nu har jag skottat fram HB:n

åk ner på lördag kväll o ställ er på parkeringen vid vägövergången efter starten,där står man perfekt och kan se hela starten på wasan,en mäktig syn..
synd man inte kan åka,skadad i år igen :(

F

F.d. 29841

Guest

Hej Orsa "kompani." Tack.
Vi har talat om att dra till starten, men är lite osäkra om det inte mycket trafik mot Mora under loppet.
Vi har bokar på Mora camping.

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Ja nu har mi kommit till MORA camping,kom i går eftermiddag.Just nu snöar det och är -3.1 grader samt +22.1 grader i Husbilen.
Nu väntar jag på att frun skall fixa lite kaffe,så blir allt perfekt.
/Vidhem

F

F.d. 5106

Guest

Välkommna hit ! Hoppas ni får trevligt, jag jobbar här i Mora, men slipper som tur är att åka genom staden, så vad ni gör ! Stanna där ni är
72118.gif

F

F.d. 18508

Guest

Hej Orsa "kompani." Tack.
Vi har talat om att dra till starten, men är lite osäkra om det inte mycket trafik mot Mora under loppet.
Vi har bokar på Mora camping.

Inga problem vidhem,åkt wasan några gånger och även servat.
Åker ni lite senare på lördag så är det väldigt lugnt ner till sälen,kika starten,särskilt en bit upp i backen där det smalnar av är en upplevelse och orgie av tokiga skidåkare och brutna stavar/skidor :)
Vänta en timme i berga by tills snön är bortkörd sen åker ni bara över Venjan till Mora och ser målgången,ni har ca 3 timmar på er ner på 11 mil.
(vasaloppsvägen är enkelriktad men risk för köbildning såklart)

Där parkerar ni bra ett par hundra meter bortanför postens terminal,ca 300 m från målet.

jo tack visst är det trafik dessa dagar men kö h-vetet in i mora slipper ni om ni följer mitt råd

Toppen