• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu har jag gått på reklamen, tyvärr

W

Weckman

Guest
Det var någon i tråden som frågade om råd. Jag delade mina råd, DU rackade ner på dom. Om du inte har något intresse i Sonax produkter ber jag om ursäkt. Men det ser verkligen ut som om du har med dom att göra. På bilderna kan man verkligen tro att det är Sonax som gör reklam.
Helt rätt. Läs tråden så förstår du. Annars lugnt.
 
W

Weckman

Guest
Jag har sett dig nämna några gånger att du har ett företag, men aldrig fått klarhet vilket företag det är? Vilket är det, ligger det i Skövde?
Ett bolag I Skövde. Foliering wrappning på bil Solfilm fasadfilm Bildekor skyltar fasad skyltar Profilkläder företags presenter Ambulans dekor. Får tyvärr inte göra reklam för företags namnet enligt forumsregler
 
F

F.d. 22252

Guest
Weckman jag förstår att du inte vill skylta med något bolagsnamn i din situation skulle jag också ligga lågt. Men du ska veta att det är svårt idag att ha något hemligt.
 
W

Weckman

Guest
Hittad det, trodde dock att det var ditt företag, inte att du var anställd. Jag fattade nog fel, my bad..
Delägare. vice

Du behöver inte söka. Kan skicka dig PRV och Bolagsverket eller så ringer om du vill ha nått tillverkat Billigt
 
Senast redigerad av en moderator:

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Du behöver inte söka. Kan skicka dig PRV och Bolagsverket eller så ringer om du vill ha nått tillverkat Billigt

Ingen fara, det är mitt jobb att kontrollera alla företag vi ev tänkt gör affärer med i vår organisation. Jag kollar i infotorg på måndag så får vi ekonomiska rapporter och allt sådant. Kanske vi gör lite affärer framöver, men då slår jag en signal så får vi prata direkt och inte via ett forum.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Om jag förstått saken rätt så är Sonax Wash/Spray & Seal polymerbaserade,innehåller alltså Teflon (PTFE) vilket är lika illa som silikon med tanke på framtida ev. omlackeringar eller lagande av stenskott. En keramisk försegling verkar vara bättre.
 
F

F.d. 22252

Guest
Bra Bennsan då besannades mina farhågor och eftersom trösklarna ska slipas av och lackeras så var jag lite orolig.
Inget kul om färgen rinner av som vatten sånt där brukar kunna sprida sej överallt.
Tyvärr är det nog ofta så att boten är värre än soten som man sa förr i tiden.
 
Senast redigerad av en moderator:

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Så många bilar jag tvättat och utfört lackförsegling på för dyra pengar.
Har en kollega som är sponsrad av Sonax då han har utställnings bilar.

Provade ( i smyg och utan hans vetskap) Sonax Wash & Seal på husbilen under lunchen. Helt imponerande produkt som jag blev helt såld på. Funkade faktiskt och tvättade även bilen, motorcykeln och säcka kärran för att det var så kul och effektivt. Bluff??? Inte det minsta, det funkar.

Nästa test blir.

Tänkte att jag måste testa tvättmedelsvarianten!

Nu är alltid mina bilar som regel mer smutsiga än alla andras bilar, själva tvättmedelsfunktionen tycker jag var dålig! Så jag tvättade fronten med YES- Diskmedel, påförde sen Sonax och spolade av med vanlig vattenslang, orkade inte släpa fram högtryckstvätten.

Efter 3 dagars körning varav 1 på natten så glider nu dom dödade insekterna av lacken med vanligt vatten, utan att ens gnugga! Dom flesta insekter blev bortspolade när det regna under körning och då var det inte ens spöregn!

Jag har kört på alla glasrutorna i förardelen och den som påstår att det blir dåligt vid mörkerkörning har FEL, den enda skillnaden är att regnet glider av lättare!

T,o,m min bättre hälft blev imponerad :)

Förra husbilens motorhuv förstörde jag med alla medel jag använde för att få bort blod och insekter. Nu när jag vet hur enkelt och bra Sonax fungerar så tycker jag det är superbillig. Betalade 240kr på Jula.

Jättetack för tipset.
 
W

Weckman

Guest
Tänkte att jag måste testa tvättmedelsvarianten!

Nu är alltid mina bilar som regel mer smutsiga än alla andras bilar, själva tvättmedelsfunktionen tycker jag var dålig! Så jag tvättade fronten med YES- Diskmedel, påförde sen Sonax och spolade av med vanlig vattenslang, orkade inte släpa fram högtryckstvätten.

Efter 3 dagars körning varav 1 på natten så glider nu dom dödade insekterna av lacken med vanligt vatten, utan att ens gnugga! Dom flesta insekter blev bortspolade när det regna under körning och då var det inte ens spöregn!

Jag har kört på alla glasrutorna i förardelen och den som påstår att det blir dåligt vid mörkerkörning har FEL, den enda skillnaden är att regnet glider av lättare!

T,o,m min bättre hälft blev imponerad :)

Förra husbilens motorhuv förstörde jag med alla medel jag använde för att få bort blod och insekter. Nu när jag vet hur enkelt och bra Sonax fungerar så tycker jag det är superbillig. Betalade 240kr på Jula.

Jättetack för tipset.
Gött att du är nöjd och personligen tycker jag att detta är Ett smidigt sätt att vårda fordon på, och alltid en risk med att rekommendera tvättmedel då vi alla har olika syn på resultat.
Har även nu provat Sonax Foam Lance, skumpåläggare med skumshampoo, Med mycket bra resultat och lättjobbat med flugor och skit. Inte mycket som sätter sig hårt på ytan och vattnet bara rinner av.
 
Toppen