• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nu har det hänt igen

F

F.d. 55374

Guest
Att ett stort idrottsevenemang (hockey VM) som intresserar nästan
alla, inte kan ses av alla.
Tommy R

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Nu har det hänt igen

Jag lider med de sportintresserade, men konstaterar samtidigt att många pengar kan sparas och användas till program som jag är mer intresserad av.

Jag har själv tidigare kollat mycket på sport på tv så jag kan förstå våndan. Egentligen bara en av kapitalismens baksidor; det gäller att satsa rätt annars hamnar du utanför.

Jappe

F

F.d. 55374

Guest

Har svårt att blunda när den lilla människan drabbas oavsett vad det
gäller. När man köper en TV gör man väl det för att titta på sport.
Ha en trevlig sommar, du åker väl norrut.
Tommy R

F

F.d. 55374

Guest

Tycker så jäkla synd om dom inte kan se eller skaffa den utrustning
för att se på TV i detta fall sport. Nu reagerar säkert någon på att TV4
kan alla se men så är det inte.
Tommy R

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

Har man en smartphone och köper en Chromecast och sedan ett gratis konto på TV4Play så är det inga problem. Så länge man är i Sverige i alla fall.

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025

Jag har Telia abonnemang på tv och TeliaPlay+ och en chromecast puck till husbilen. Kollar på samma kanaler som hemma och lite till genom mobilen och utan antennen på bilen.

F

F.d. 55374

Guest

Nu var det inte dom som redan har allt som jag tycker synd om.
Tommy R

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

Mitt förslag är varken särskilt dyrt eller tekniskt svårt, men visst.
Ska det vara gratis och utan ansträngning så är man ju rökt.
Då får man väl göra nåt annat då. :)

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Då vill jag ha ett matfilter, gör om mig filter samt filter för negativa nyheter.
I ärlighetens namn är det för lite sport på tv, framförallt inbetald tv-licenssport.

Man blir verkligen orolig, är det det som händer i kroppen när man blir äldre, att man tappar sitt sportintresse.:(
Farsan som är ca 80 gillar ju iallafall sport, hoppas man fått den genen!

Men om det inte är sport ni vill ha, vad är det för program ni vill se då?
Knappast djurprogram som dom redan visat 450 miljoner ggr och den marknaden måste väll vara mättad.

Jag var inblandad i ett par program åt tv4 och det viktigaste var INTE vad vi gjorde utan att det var tv-inspelningen som var viktigast. Vi trodde fokus var att hjälpa familjerna, men icke, allt handlar om reklamintäkter. Fick sen frågan om vi ville hjälpa familjer igen men då var man spyless när man sett vilka vi hjälpte. Vänner/släkt till dom som jobbade på produktionen, som sen sålde in till tv4.

Jag klarar inte av tv program med publik för det är så fejkat fast har man aldrig sett hur ett sån program spelas in så vet man ju inte, när ni ser en fotbollsspelare falla när någon snuddar honom är ingenting mot hur lurade ni är på all annan tv underhållning.

Mer sport till folket, ärligare tv underhållning än så går inte att få, inte ens om dom är dopade är dom i närheten över hur dopad hela tv branschen blivit.

När det gäller pensionärer så tillhör dom flesta pensionärer här överklassen från Östermalm, om man ska jämföra snittet över pensionärer. Många pensionärer i Sverige har inte ens råd att äta mat och ändå verkar fockus vara att hjälpa andra än våra egna.:(
Jag kan tycka att pensionen skulle vara helt skattebefriad upp till en ganska hög nivå, det är ändå dom som byggt upp landet Sverige.

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

Det finns pensionärer som har så dålig pension att det inte
skulle räcka till 2 st husbilsdäck ens.
Tommy R

Ja, då får man prioritera
Jag trodde vi pratade om möjligheten att se TV 4 i husbilen, vill du diskutera pensionssystemet i allmänhet så tackar jag gör mig. Det var bara ett tips.

F

F.d. 55374

Guest

Prioritera det låter enkelt, har aldrig skrivit ordet husbil.
Vill bara försöka upplysa hur vissa har det i vårt samhälle, du vill nog
inte förstå hur det ser ut för många.

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

Eh, vi är på ett husbilsforum, att vi pratar om husbilsrelaterade frågor ser jag som rätt naturligt.
Vad jag "vill förstå" har du ingen aning om.
Jag vet inte om du har vaknat på fel sida eller nåt, men jag ser ingen anledning att bli otrevlig. Jag har så vitt jag vet inte gjort nåt fel.

F

F.d. 55850

Guest

nu är det dax att logga ut ur husbilsklubben snart, det har ju blivit ett forum för
en massa politiskt tjafs

F

F.d. 55374

Guest

Eftersom det är jag som startade tråden är det jag som skall
logga ut och inte du.
Tommy R

Toppen