• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nu går man i väntans tider...

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Otålig som jag är - hur i hela fridens dár ska jag kunna tåla mig till våren då det är dags för leverans av beställda husbilen. Jag vill ju ha den NU! Ha, ha.

Ååå vad blev det nu då till slut? Att det skulle bli en compakt med långbäddar o "garage" visste jag. Fastnade till slut för LMC Breezer V643G. Den hade det mesta av vad jag sökte.

Välutrustad bil förståss, men också detaljer som just jag uppskattar. Att kunna sitta upp i sängen utan att slå huvudet i taket, fin sittkomfort i soffan m mycket sköna ryggstöd, skoskåp, "hund"lucka i trappan till garaget, rymlig toa/dusch m.m. Vad gäller köket hade någon "tänkt till". Suveränt med delbar glaslucka över spisen som ger bra avställningsyta när man inte använder alla tre plattorna samtidigt (å det händer inte med min usla matlagningskonst *ler*). Att, som en del av dessa "compact"husbilar jag såg på Elmia, ha spis o vask ihopbyggda med en o samma lucka över, så opraktiskt. Eller som den husbilen som istället för krokar till ytterkläder vid dörren hade ett barskåp med gräslig blå belysning. Men - smaken är som baken, det jag inte gillar kanske nån annan tycker om.

Så - nu går man alltså här i väntans tider, 7-8 månader...
Blir abstinensen för stor får jag väl gå in här på forumet och läsa ;)

Glada hälsningar från "Majzzan"

F

F.d. 52945

Guest
Sv: Nu går man i väntans tider...

Grattis i "förskott" kul med nytt, jag vet hur det känns och den som väntar på ngt gott väntar inte för länge säjs det ju.....
//pilot:)

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

LMC!!! Yes, jag visste väl det!

När du beskrev säljaren på Elmia, hur han bemöt dig, blev jag nästan säker på att du handlat av Per Rasmusson på Holiday Husbils-Center i Löddeköpinge, det var därför jag frågade dig om vi nu skulle bli märkeskollegor! :)

Jag gillar LMC skarpt..., och så gillar jag Per! Så har det varit i många år.

Breezern byggs f o m i år på Fiats lågchassi, istället för Ford. Ett lyft tycker jag, inte minst för insteget. Tror inte heller du får problem med vikten. När jag gjorde jämförelsen med mina 400 kg:s lastvikt i din vikttråd, hade jag redan en del utrustning som belastade lastvikten, sådant som som du lade till tjänstevikten. Dvs min bil är tyngre än din olastad och vi klarar oss ändå under 3500 kg om vi vill. Tror också att mer ingår i tjänstevikten nu än 2007. Du har förmodligen också Trumavärme som är ganska mycket lättare än Alde. Tipset är att väga ofta. E6 utanför Helsingborg har vågar i båda riktningarna. Vi brukar alltid förlägga resor hemmaomkring så vi passerar någon av dessa. Då lär man sig hur man kan lasta. Man kan moderera med vatten och bränsle om det kniper.

Grattis till en kanonbil Majzzan. Den kombinerar verkligen komfort och smidighet. Som du skriver är den fullutrustad, fullstor, bekväm, men ändå lite kortare, lite smalare och lite smidigare än de flesta fullstora delintegrerade husbilar. Sen är den förbaskat snygg, inte minst inredningen.

Du får stilla din längtan genom att gå in på Pers hemsida www.holiday.st (ja, det ska vara .st ) Där finns flera bilder på din bil.

Krister N

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025

LMC!!! Yes, jag visste väl det!

När du beskrev säljaren på Elmia, hur han bemöt dig, blev jag nästan säker på att du handlat av Per Rasmusson på Holiday Husbils-Center i Löddeköpinge, det var därför jag frågade dig om vi nu skulle bli märkeskollegor! :)

Jag gillar LMC skarpt..., och så gillar jag Per! Så har det varit i många år.

Breezern byggs f o m i år på Fiats lågchassi, istället för Ford. Ett lyft tycker jag, inte minst för insteget. Tror inte heller du får problem med vikten. När jag gjorde jämförelsen med mina 400 kg:s lastvikt i din vikttråd, hade jag redan en del utrustning som belastade lastvikten, sådant som som du lade till tjänstevikten. Dvs min bil är tyngre än din olastad och vi klarar oss ändå under 3500 kg om vi vill. Tror också att mer ingår i tjänstevikten nu än 2007. Du har förmodligen också Trumavärme som är ganska mycket lättare än Alde. Tipset är att väga ofta. E6 utanför Helsingborg har vågar i båda riktningarna. Vi brukar alltid förlägga resor hemmaomkring så vi passerar någon av dessa. Då lär man sig hur man kan lasta. Man kan moderera med vatten och bränsle om det kniper.

Grattis till en kanonbil Majzzan. Den kombinerar verkligen komfort och smidighet. Som du skriver är den fullutrustad, fullstor, bekväm, men ändå lite kortare, lite smalare och lite smidigare än de flesta fullstora delintegrerade husbilar. Sen är den förbaskat snygg, inte minst inredningen.

Du får stilla din längtan genom att gå in på Pers hemsida www.holiday.st (ja, det ska vara .st ) Där finns flera bilder på din bil.

Krister N

Jasså, du klurade ut det, ha, ha. :D
Så ni har också en LMC? Vad kul! Lite svårt se på bilden.
Vi finns ju i samma kommun, samma ort också kanske? H-viken.
Risken är väl att jag kommer plåga dig med en massa frågor, om du bor i närheten *skrattar*

Tack för tipset om vågen, den passerar jag ju redan på hemvägen när jag hämtat husbilen, så då får kilona bekänna färg.

Hälsningar Majzzan / eg. Monica

Eva & Carl

HBK Medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
3638
Medlemskap
2024

GRATTIS i förskott till er nya bil!:)

Vi vet hur mycket man längtar, tills man får sätta sig i den och ta en tur.

Vi har precis köpt vår andra bil, LMC även denna gång, inte splitterny men nästan.

Vi invigde bilen med att köra till Råå camping, tyvärr så var det ganska trist väder med väldig blåst och mulet.

Nästa helg kör vi till Kivik och tittar på äppletavlan och hoppas på bättre väder.

Mvh

Calle o Eva

Toppen