• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nu fattas bara husbilen.

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
:)Idag fick vi 2 nya HBK dekaler och nr.som vi sätter både fram och bak på HB och visar upp med stolthet. Igår kom våra nya namndekaler till att sätta på dörrarna. :(Så nu saknar vi bara vår "nya" husbil att sätta dom på. Vi har bytt till oss en Dethleffs T 6541 2002 och förhoppningsvis så får vi den i mitten av juni. Vi har ju redan väntat i två låååånga veckor. Ett av barnbarnen har redan döpt den till "Hjulhuset" och hon längtar lika mycket som vi.:mh: Vår gamla står på gården och väntar på att bytas ut. Nu är det ju underbart väder och massor av husbilar gästar Vadstena ,jag blir så avundsjuk när jag ser dom. Men Rolf vill inte åka ut
med vår gamla för som han säger :har den inte gått sönder förr så gör den säkert det nu. Till midsommar blir det åka av i alla fall ,platserna på Lovsjöbadens camping är ju bokade. Där ska vi må gott tillsammans med mycket goda vänner som vi träffat genom HBK. Dom får sin "nya" husbil i morgon dom lyckostarna.
Ja som sagt nu är det bara att vänta och se glad ut. En fördel med att inte ha tillgång till husbilen är att aldrig har väl så mycket trädgårds arbete blivit gjort på så kort tid förr. Som mitt motto "det finns något gott i allt om man bara tänker positiva tankar" inte alltid lätt men det hjälper.
Ha det gott alla goa HBK vänner ,ingen nämnd o ingen glömd.
MVH Gunilla
:bye:

Senast ändrad:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Nu fattas bara husbilen.

Hej Rolf och Gunilla! Grattis till er nya husbil!
Vad spännande det ska bli för er att plocka in alla grejer och "boa" in er i nya bilen! Och sedan åka ut på härliga turer! Hoppas det blir en fin sommar med lagom värme och sol!
Ha en skön sommar, vi kanske ses!
/Annette m familj

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

.....
...Ja som sagt nu är det bara tt vänta och se glad ut. En fördel med att inte ha tillgång till husbilen är att aldrig har väl så mycket trädgårds arbete blivit gjort på så kort tid förr. Som mitt motto "det finns något gott i allt om man bara tänker positiva tankar" inte alltid lätt men det hjälper.
Ha det gott alla goa HBK vänner ,ingen nämnd o ingen glömd.
MVH Gunilla :bye:

Du Gunilla, funkar verkligen det...? Så om jag tog husbilen och stack å fiskade en helg så skulle hustrun kanske fixa trädgården? :rolleyes:

Grattis till husbilen förresten! :)

Krister N

Senast ändrad:

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Du Gunilla, funkar verkligen det...? Så om jag tog husbilen och stack å fiskade en helg så skulle hustrun kanske fixa trädgården? :rolleyes:

Grattis till husbilen förresten! :)

Krister N
Nej om hustrun är som jag så funkar det inte. Jag skulle nämnligen aldrig släppa iväg "gubben" ensam utan mej i husbilen. Då fick trädgårdsarbetet vänta.
Hoppas vi ses ute på vägarna i sommar. Hälsa till hustrun.
MVH Gunilla :bye::bye::msn_sun:

Senast ändrad:

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

jag vet hur det känns fick vänta från december till mars utan bil men sedan blev det helt otroligt kul med att plocka in allt man har det är ganska mycket grejor mvh håkan

Senast ändrad:

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

jag vet hur det känns fick vänta från december till mars utan bil men sedan blev det helt otroligt kul med att plocka in allt man har det är ganska mycket grejor mvh håkan
Ja det ser jag framemot,att få pocka in allt i "nya"husbilen. Jag hoppas att väntan börjar lida mot sitt slut nu. Det står ju leverans datum 11/6 på pappren.
Så kanske om en vecka har vi den hemma.
MVH Gunilla

F

F.d. 15874

Guest

Hej på er,
vi hoppas att ni snart får hem eran husbil och kan komma ut i det numera vackra vädret. Hoppas att utsatt datum gäller för då har ni inte många dagar kvar att vänta o längta innan ni kan flytta över alla era saker och ge er ut igen.
Visst är det ju så att man ska se positivt på saker o ting trots att det ibland finns alldeles för många mörka moln ivägen...vi har lärt oss det och på något vis så fungerar den filosofin ganska bra :) glädjs åt er trädgård och har du tid över så har jag massor av ogräs att plocka vidare med:rolleyes::p

//Agneta

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Hej Agneta !
Visst har vi bara vägarna förbi så tar jag hand om ditt ogräs med.
Nej skämt åsido men humor är aldrig fel. Klarar man bara att hålla humöret uppe
så blir det mesta lättare. Min gamla mormor sa jämt att människan får inte mer elände än den klarar av. Med det menade hon nog att ju starkare man är ju mer fick man att klara sig genom. Själv tror jag som du förstått mycket på att med positivt tänkande kommer man längre. Jag hoppas verkligen att det snart vänder för er och att ni då kan gå starkare ur det. Har själv varit i situationen att :nu är det slut för nu klarar vi inte mer ! Men det gick mycket tack vare min envishet och mitt försök till att se något positivt i allt. Just nu är verkligen livet på topp men när nästa dal kommer så fixar vi det också.
Tusen kramar till er alla i familjen.
Gunilla

Toppen