• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nu får vi passa oss

Status
Stängd för vidare inlägg.

hike

HBK Medlem
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2025
Hittade denna kommentar och det kräver omtanke:

"PGA det här som jag ej blir betalande medlem lägger man ut något eller svarar så blir man obönhörligen påhoppad så därför är det ej många inlägg av mig men jag läser och begrundar den goda sidan av klubben finns mycket matnyttigt för en nybliven HB ägare som jag är "

Är det så vi ska ha det? Bara undrar..

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Nu får vi passa oss

Anser mig aktiv här på Forumet och jag ställer mig helt frågande till det där inlägget.

Visst händer det att debatten hettar till ibland, inget att förvånas över eftersom vi lite äldre gubbar är nog en majoritet. Vi kan säkert mellan varven surna till och vara svåra att övertyga att vi kanske inte alltid presenterar "Columbi ägg" i alla frågorna.

Är vi så ömfotade och gnäller för varje liten sak vi inte gillar, ja då tror jag att det blir ett ryggdunkarforum och de brukar inte vara speciellt givande eller intressanta.

TommyD

hike

HBK Medlem
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2025

Som jag sa tidigare, vi får tycka vad vi vill men sanningen ligger alltid i betraktarens ögon/öron. Tycker vi att våran tongång är okey så behåller vi våran medlemsskara men då missar vi dom intresserade som tycker det som denna intresserande tycker. Valet är fritt..

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det finnes dessverre noen få medlemmer som ikke liker at klubben har en liberal policy med lang prøvetid for potensielle nye medlemmer. Denne policy er en av mekanismene bak at klubben vokser så raskt som den gjør og er en av de største husbils relaterte klubb i Europa. Omlag 14 000 betalende medlemmer og nesten 3 ganger så mange som prøver om klubben er noe for dem.

Så vi må behandle disse potensielle medlemmer bra og ikke mase om at de må bli betalende, de oppdager tidsnok at det finnes mer i forumet enn det de har tilgang til - og betaler for dette. Det de fleste først oppdager at de mangler tilgang til er vår oversikt over husbilsplatser, men det er mange faglige underforum som og er lukket.

De deler av forumet som de som ikke betaler har tilgang til er det som kan leses uten å være pålogget og som er fullt indeksert i søkemotorer som google.

hike

HBK Medlem
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2025

Som jag förstod det så blev denna intresserade förvånad över den negativa tonen i klubben, jag klippte ut hans kommentar från en annan "tråd" bara för att visa hur många upplever oss.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Har inga synpunkter på att klubben har generösa regler vad gäller "HBK intresserad", men......

Lars57, har varit HBK-intresserad i över 5 månader. Skrivit 29 inlägg, de flesta rent praktiska frågor. Har tittat på dem och jag kan inte se att Lars57 vid något tillfälle blivit otrevlig bemött, tvärtom har han fått initierade och nyttiga svar vid alla tillfällen utom ett som gällde ett höj-/sänkbart bord, det berodde säkert på att ingen hade ett uttömmande svar på frågan.

.... så skriver Lars57 i en annan tråd"

""PGA det här som jag ej blir betalande medlem lägger man ut något eller svarar så blir man obönhörligen påhoppad så därför är det ej många inlägg av mig men jag läser och begrundar den goda sidan av klubben finns mycket matnyttigt för en nybliven HB ägare som jag är "

Varför? Personligen tycker jag att det varit mera klädsamt som "gäst" att man tackar för råden, tipsen, hjälpen..... Det fick vi lära oss i Norrland.

Förstår inte riktigt vad vi skall passa oss för!

TommyD

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen