• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nu får det vara nog!

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Ja nu är det dags att ytterligare beskatta vår fritidsverksamhet, det har legat i luften länge att vi inte skulle få gratis elkraft från solen i våra husbilar.
När man har höjt fordonsskatten till nivåer där man inte kan gå längre så är det nu beslutat om en ny energiskatt på solpaneler, nu har vi bara några få
ställplatser kvar som är gratis men det är väl bara en tidsfråga om det inte blir generella avgifter så fort vi stannar husbilen.

panel.jpg Visa bilaga Energiskatt Solcellspanel.pdf

Ett exempel på dena nya energiskatten kommer en 60 W panel att kosta 1 620 kr/ år och en 120 W panel 3 240 kr/ år, är det inte dags att protestera mot denna nya energiskatt?

Julle o Gunvor

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
567
Medlemskap
2021
Sv: Nu får det vara nog!

Jag tror att Ni inte riktigt har fattat vad det handlar om

För mig är det klart att det ligger något i Postis tilkännagivande
det måste till mer skatt så att de styrande kan behålla sina feta arvoden
Och då tittar man ju sjävklart på obeskattade områden

Härlig vakenhet Postis

Julle

F

F.d. 9344

Guest

Ha Ha den var bra som Aprilskämt:yes:

Men vem vet snart kommer något ljushuvud i vår byråkrati på att detta kanske kan bli ytterligare en inkomstkälla.

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Hade jag inte sett detta inlägg idag och att det var från Postis då hade jag blivit lurad.
För han har ofta en räv bakom örat när det är april. Det passade ju in idag eftersom vi skulle släcka ner i går./susanne

Kingen

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2025

Vilken tur jag har att jag inte har monterat någon solcell.
Får se hur länge man klarar sig med Vindkraftverket som vi har monterat.
De kommer väl sk(r)att på sådant till nästa år den 1 april.

Sen är det väl typiskt att båtfolket ska klara sig och vi med husbilar ska sugas ut till sista droppen.

F

F.d. 9344

Guest

Sen är det väl typiskt att båtfolket ska klara sig och vi med husbilar ska sugas ut till sista droppen.

har du ett likanande vårt,vindkraftverk? sitter på alkovtaket.Det är ju kanon för det blåser ju alltid när man kör och fungerar även när solen inte skiner :yes::yes:

Senast redigerad av en moderator:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Anledningen till att båtfolket klarar sig är väl att ingen "våg"ar sig på dom.

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3

Grattis till er som har solcell monterad på husbilen, sent på söndagskvällen drog skatteverket tillbaka beslutet om energiskatt på solceller i väntan på en utredning om energiskatt även på mobila vindkraftverk och eftersom tillverkningen av kombinerade sol och månceller börjar tillverkas under året så räknar man att även de kommer att innefattas av den nu beslutade energiskatten som skatteverket drog tillbaka. Man räknar med att utredningen kommer att vara klar om exakt ett år ungefär.
/Postis

R

Resenären

Guest

April-April :)
Men sådana skämt kan slå tillbaka! Väck inte den björn som sover :twitcy:

F

F.d. 17941

Guest

Kan man ta betalt för att skida-gå mm på allemansrätts områden , kan man säkert ta betalt för solenergi oxå
Lass

Toppen