• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

NU E DE NOG!!!!

F

F.d. 55370

Guest
SKOTTAT SKOTTAT SKOTTAT !!!
Igår va husbilen ren från snö å is efter den sista avborstningen, då väntade vi på vår.
Men va händer efter 3 dagar med plusgrader, då börjar det å snöa.
Då brast det. På med värmen in med öl å dröm,ev kommer det en vår.TÄNK 24 GRADER ,UPPSTÄLLD ,GRILLEN E IGÅNG ÖLEN KALL , SITTA Å TJÖTA MED ANDRA HUSBILSÄGARE .Snälla gud hjälp oss!!!
:spinny::music-icon:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: NU E DE NOG!!!!

Håll ut kompis !!! ;) :) Det går ju mot ljusare och varmare tiden och hoppas det slår om fort .

Jag har i dagarna pysslat lite i husbilen som monterat ljuddämpningsmatta i fram samt mitt EBL som jag fick tillbaka från Schauldt och idag har jag monterat trimboxen och man längtar efter och komma ut på vägarna trots att vi har använt den lite i vinter .

Vi får väl ta en lillträff i Fåglavik så har vi åkt halva vägen :) .

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Våren är på väg och inget kan hindrar den. Snart så är vägarna fulla av glada husbilsresenärer. Snön är borta efter mitten på mars. Dom ställplatser som vi brukar att besöka är fria från alla snöhögar. Och nu menar jag endast dom södra delarna av landet. Norröver är en helt annan sak.

Eva :)

F

F.d. 52909

Guest

tjae...fattar liksom inte problemet, är det vinter så är det...skotta på bara :):)

F

F.d. 29925

Guest

Var inne på www.canalcuup-cam.de för att kolla Kielkanalen och igår var det två husbilar som var uppställda där. Idag på morgonen var det en kvar. Kanske beroende att det fortfarande var snö på marken.

F

F.d. 25020

Guest

Hej här i Pajala 80 cm snö -19 idag sol jag är nöjd om all snö har farit till midsommar förra året låg det kvar lite snö veckan före midsommar, så ha en skön dag alla. Mvh 220 Sture i Pajala

Pensionär

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3142
Medlemskap
2025

Spenderade två dagar i somras på denna enkla men trevliga ställplats.
Killen som driver det hela är från Ryssland, jobbar som en iller så att alla ska trivas. Han har även en liten imbiz med öl, förståss! bakverk kaffe m.m. Han ordnar även färska brötchen till frukost om man beställer dagen innan.
Kan definitivt rekomenderas.
Peter

Pensionär

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3142
Medlemskap
2025

Glömde säga att ställplatsen ligger vid inlloppet till Kielkanalen, se bf länk från "Decker"
Hälsningar Peter

F

F.d. 5106

Guest

Och våran vedbod började gunga i sidled när jag skulle ställa in snöslungan i dag :eek:
Då var det dax att utnyttja unarna mina som var på besök :D

by106-1.jpg

Och det tyckte dom var kul i allafall :p

by107-1.jpg

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

Hej

Akta er, alla ni som ger er upp på taken för att skotta av snön.
Mojfen ramlade ner från vårat tak i fredags - på det enda stället där det inte fanns någon snö - på den nyligen avskottade altanen. :wideeyed:

Han låg kvar ett tag och kände efter så att allt fungerade som det skulle, sedan klev han upp igen...........
Men det kunde ha gått riktigt illa.

MvH
Karianne

F

F.d. 55306

Guest

Hej.

Visst blir man både less och trött! Var borta hela dagen i går och hjälpte vår son med familj att flytta ut på bonnvischan. Taket på ridhuset som dom har på nya stället kollappsade i förra veckan!
Vi har vår husbil i ett f.d. ridhus ett litet stycke ifrån där vi bor. Måste nog ta en promenad åt det hållet och kolla läget. Börjar bli lite lätt orolig för bilens välfärd.
I går kväll började det snöa ymnigt igen. Det håller fortfarande på och ska fortsätta till i natt nån gång. Och så blåser det småspik också! Har precis kommit in efter någon timmes skottande och om några timmar är det väl dags att ge sig ut igen!

Förresten så ska det ju vara skottår bara när årtalet är jämt delbart med fyra. Och det är ju inte 2010! Hur hänger det ihop? Ur led är tiden! (citat ur Hamlet).

Men vad gott det ska bli när våren och värmen kommer!

Hälsningar från en insnöad S-E i E-tuna

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jaha ... Då har det kommit ca 1 dm blötsnö nu och det är ju rätt tungt men som tur är så var mina tak renskottade så nu är dom redo för en snöstorm till .... Men tänk vad det kommer spritta i kropparna när solen börjar skina och temperaturen glider upp mot +10 , håll ut det är nära ....

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Ja det är nära nu , vi är ju inne i mars månad . Men när jag tittar ut ser jag inte grannen på andra sidan vägen för stora blöta blaffor med snö. Hur mycket till ska vi orka skotta ? Barnen kommer ju och hjälper oss men just nu är även dom insnöade och kan inte ta sig hit. PHU
Gunilla

F

F.d. 14497

Guest

Detta är inte slutet.
Det ärinte ens början på slutet.
Men kanske är det slutet på början.

Håll ut, sillen och snapsen till midsommar är bara 116 dagar bort

Toppen