• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nu djävlar är våren här

Berith&Janne

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2025
Nu är äntligen vårkänslan:msn_sun: här, idag tvättade jag bilen med grönsåpa, mycket bra, tips här i forumet. Varmkörde motorn och rullade runt lite på tomten, go känsla.:wub::wub:

Bilen är påställd från 2 April, premiärturen bär av till Västerås på fredan, min dotter skall spela handbollscup, hoppas vi hittar nån bra ställplats.

Ha det gött alla husbilsälskare :msn_heart:

Mvh Janne

F

F.d. 25020

Guest
Sv: Nu djävlar är våren här

:twitcy:Ja ni har det bra ni som kan köra runt på tomten här är det cirka 80 cm snö på våran tomt så våren känns långt borta, torsdag morgon -32 fredag -28 idag -5 och snö så våren verka vara en bra bit bort:wub: Mvh 220 Sture i Pajala

Berith&Janne

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2025

Här är det verkligen vårkänslor i luften, just nu skiner solen ca +11 gr.:spinny::spinny::spinny:

Göteborg o Bohuslän är gött nu.

Janne

B

Boxer

Guest

För att få fram min bil från vinterförvaringen krävs att jag kör den över gräsmattan. Det går fint om man passar på mens det är fruset. Det såg väldigt bra ut att köra ut den i slutet av veckan men då kom det två decimeter blötsnö. Resultatet blev att mattan mjuknade och blev hal med en massa kletig snö över allt ihop. Men nu är bilen ute i alla fall. Tur att man inte är trädgårdsintresserad, det är bara att fylla ut hålorna och i med lite gräsfrö till våren.

Bilagor

• DSC00854.JPG
    DSC00854.JPG
    2,8 MB · Visningar: 7
  • DSC00855.JPG
    DSC00855.JPG
    2,6 MB · Visningar: 5

Ingmarie & Bernt

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1634
Medlemskap
2026

I efm blev det riktigt vår väder, vi har räfsat o bränt ris hela dagen och sen givetvis en långrunda i skogen med vovvarna.
Härligt men jag tror våren är på G // Ingmarie:yes:

F

F.d. 55293

Guest

Grönsåpa är det bra till husbils tvätt? Tar det svarta ränder oxå? Ska isåfall absolut använda det.
Mvh Sunesson

Berith&Janne

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2025

Jag tyckte det var väldigt bra, ang svarta ränder, på bilkarossen funkade det helt utmärkt, lite mer problem med bodelen men min bil har ju också den hamrade plåten, fick inte bort det helt där.

Janne

Leifw

FD HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021

Syns inte mycket av våren 30.3 men på Torsdag åker vi på en 4 dagars tripp o har bytt till sommar däck.

Bilagor

• DSCN1789.JPG
    DSCN1789.JPG
    470,7 KB · Visningar: 4
F

F.d. 55328

Guest

Premiär tur till Trollhättans Pireus
Årets första övernattning blev vid lilla bommen.
Det kändes säkrare än Heden som tidigare varit vår ställplats i den stora staden i väster.

R

Ruth o Bosse 1

Guest

Hej

Har fått servat vår bil samt prov tryckt gasolen så nu är det bara tvätten som är kvar.
Tänkte ta en tur till helgen om vädret tillåter. Ha det så bra alla

F

F.d. 7569

Guest

Har för andra gången på 2 veckor bytt till sommardäck på personbilen. Mina abetskamrater sa' "Nu j-ar är det vår, Medin har bytt till sommardäck för sista gången i vår".

//Roger

Toppen