• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nu bränner man husbilar också

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022
Sv: Nu bränner man husbilar också

Hittade denna text på nätet och om de som bränner bilarna e läskunniga vore de ett bra diskussionsunderlag. Men det är som Uggla sjunger. Där förståndet tar slut så tar nävarna vid....

Det var det bästa jag läst på länge. Så lite som behövs egentligen.

F

F.d. 53133

Guest

Jo Leif Hansson!
Du betalar "Väl" skatt eller?
Nä det var bara en tanke!
Mvh.

Jo nog är det så eftersom jag är pensionär så betalar jag dessutom mer skatt än den arbetande befolkningen...men jag förstår inte din tanke?

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022

Vad ersätter husbilsförsäkringen tex caravan club vid sådana bränder?

F

F.d. 6213

Guest

Vad ersätter husbilsförsäkringen tex caravan club vid sådana bränder?

Har du din HB helförsäkrad så utgår ersättning för brand. Sedan vet vi ju hur man får "kohandla" med Försäkringsbolagets skadereglerare " de sista Hästhandlarna" brukar jag säga:)
Nåväl det gäller nog att nogsamt ha en inverteringslista över de tillbehör som finns i och på HB,n. Oftast ganska mycket pengar.

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024

Det ska fan vara polis i Sverige - ta bara detta exempel med de galningar som smet från en bensinnota i Uppsala och sedan satte full fart mot Enköping och Strängnäs. Nu riskerar polisbefälet, som beordrade öppningen av bron, åtal för tjänstefel.

Tänk vilka rubriker tidningsmurvlarna skulle ha producerat om dessa galningar frontalkrockat i 150 km/tim med t.ex. en barnfamilj.
Varför gjorde polisen inget, varför öppnade man inte t.ex. bron mellan Enköping och Strängnäs för att stoppa deras vansinnesfärd... etc.etc.

Om du som beordrade denna broöppning läser detta inlägg, så ska du har ett stort tack för att du fick stopp på dessa galningar som bevisligen fullständigt struntade i andra trafikanters liv !!!

Att dom omkom i kraschen var naturligtvis tråkigt för deras anhöriga, men det var inte polisens fel utan beslutet att fullständigt "skita" i andra personers liv och hälsa hade man själv tagit.

Håkand

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2025

Snart har vi skyhöga försäkringar och medborgargarden på våra gator. Det börjar bli hög tid att rycka våra politiker i svansen så att de vaknar.

Nu förstår jag inte vad du menar? Om jag är missnöjd med något, t.ex. att jag inte har något arbete och då eldar upp din bil tycker du att det är våra politikers fel?

Jag tycker att man själv ska ansvara för sina handlingar, jag har tagit ett beslut att jag ska tända på ett hus eller en bil, det beslutet är mitt och ingen annans och då måste jag själv stå för det.

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Nu förstår jag inte vad du menar? Om jag är missnöjd med något, t.ex. att jag inte har något arbete och då eldar upp din bil tycker du att det är våra politikers fel?

Jag tycker att man själv ska ansvara för sina handlingar, jag har tagit ett beslut att jag ska tända på ett hus eller en bil, det beslutet är mitt och ingen annans och då måste jag själv stå för det.

Det jag menar med att väcka våra politiker är att de måste agera för att få slut på terrorn. Vi har lagar som gör det som nu sker straffbart. Politikerna styr samhället på uppdrag av oss och de har att sköta detta jobb som de vanligtvis har bra betalt för. De bör därför se till att polis mfl har resurser och möjligheter att lagföra de terrorister som bränner och härjar. Om terroristerna får de straff de förtjänar (mordbrand har långa straff) så är vi av med problemet under ett antal år.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Orsken till den här sortens "demonstrationer" är oftast social utslagning! Hur tar vi hand om våra invandrare och flyktingar egentligen?

Det är så lätt för präktiga svenskar att slå sig för bröstet och säga att så skulle vi aldrig göra. Problemet är att de inte har en aning om vilken miljö dessa ungdomar lever i!

Jag tror nog att samhället (politikerna) har ett ansvar här! Nu får jag det väl hett om öronen, förståss. Men jag är van! ;)

Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Allt är politikernas fel!

Gänget av vandaliserande ligister i Lysekil är naturligtvis oskyldigt.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Vad är det för gäng i Lysekil? När jag var där noterade jag viss oro hos "den motorburna ungdomen" som lade någon sorts ljudterror över det för övrigt ganska sömniga samhället. Annars var det lugnt men snart börjar sommaraktiviteterna på allvar och då blir det andra bullar!

Är det rätt väder så är tiden före midsommar kanon i Sverigelandet, tycker jag!

Jappe

Toppen