• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nu börjar vår säsong och tjyvarnas.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Nu börjar vår säsong och tjyvarnas.

Javisst Axelsson! Mycket bättre i Florida där man skjuter ihjäl eventuella inkräktare!

Jappe

larsemil

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2025

Utan att känna till detaljerna om detta rån men,,,, sov INTE på motorvägs-rastplatserna.

Mvh
larsemil

A

Amatören

Guest

Utan att känna till detaljerna om detta rån men,,,, sov INTE på motorvägs-rastplatserna.

Mvh
larsemil

Men det är ju det dom är till för... Står ju ett tiotal lastbilar där varje natt skall dom in på camping med?

Det är inte vi som inte skall sova det är folk som ska ge fan i att stjäla!
Stig.K har ju stöldskydd i bilen :) kan tyvärr inte ha hund längre p.g.a. pälsdjursallergi i familjen och följer jag brors förslag så lär jag väl få sitta inne längre än tjuven.

Ett tips för oss hundlösa är Fönsterlarm - 4 pack > Övrigt | Kjell.com

Det var ju fantastiskt att tjuvarna greps men frågan är ju om dom kommer få ett straff som avskräcker dom från att göra det igen eller om dom kommer ut lagom till turistsäsongen redo att fortsätta?

Jag förstår vad du menar larsemil och till viss del håller jag ju med att det är osäkert men att säga till offren att anpassa sig efter förövarna är ju som att säga att kvinnor inte ska gå ute själva på kvällen för då blir dom våldtagna och går dom ut ändå så får dom nästan skylla sig själva.

larsemil

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2025

Jag tror nog att vi är inne på samma linje du och jag. Men under dom 25 år jag har husbilat i Sverige och Europa har jag nästan bara hört talas om rånade sovande husbilar längs motorvägarnas rastplatser. Min rekomendation är att använda HBK:s, Bordatlas, Promobils med fleras ställplatslista.
Oj oj, Brahehus, finns med på HBK: ställplatlista

Mvh
laremil

Toppen