• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu börjar det igen, Vädret alltså!

F

F.d. 6238

Guest
I skrivande stund så skulle jag bara stänga Datorn. MEN VAD ÄR DET SOM HÄNDER OCH FÖTTER!
Jo, den där jävl-- blåsten och REGNET, nu börjar det igen!!!!!?????
Va, F-N är det som sker.

Vi bor uppe på ett berg och det blåser som f--. Nu längtar man till Skattegården.
Och EVA OCH HASSE,
när Ni fått eran bil så ge en signal så kanske vi kan träffas i Kroksjön. Nu är det SÅ TUNGT.

Nu stänger jag av datorn, men går väl upp i natt som vanligt för att se vad ni har skrivit för inlägg. Brukar vänta på vad Eva o Hasse har gjort idag men jag ser att jag har fem min på mig för att stänga , så jag gör det nu.
Ta det vackert där ute så ses vi i verkligheten.
:twitcy::twitcy::twitcy::twitcy:

F

F.d. 1082

Guest
Sv: Nu börjar det igen, Vädret alltså!

Ja du Kurt!
Vädret och vinden är som den brukar vara här på västkusten!
Tjutande vind regn och ett satans mörker,vid denna tiden på året.
MEN se det till den ljusa sidan,det blir snart bättre,både mindre vind och ljusare.
I alla fall tror vi på det!

Lennart.

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Skit här också:msn_umbrella:Paraplyet blåser sönder.
Det finns ju ljusterapi förstår nu att folk behöver detta och definitivt i år.
Det skulle jag vilja testa,för detta är deprimerande.

Senast ändrad:
F

F.d. 3727

Guest

Hej på er. Kan förstå att ni är less på blåst o regn, vi har varit förskonade från sådant väder.
Hörde att tranorna har kommit, några stycken i alla fall och då är säkert våren i antågande.
Nu är det bara nitton dagar till vårdagjämning och då brukar vi här i Jämtland oxå se att våren tar över.
Kan berätta att denna vinter är den första på många år då vi havt ordentligt med snö men ändå ingen sträng kyla. I skrivande stund har vi -2 grader, vindstilla och mulet.
Bara en månad tills vi tar ut husbilen.
Ha de bra.
mvh. Olle.

F

F.d. 50004

Guest

:msn_stormy: Det är inte sant imorse när jag åkte till jobbet, var det snöblandat regn.
Nu är det mer regnaktigt.
:(:(Lena

F

F.d. 2692

Guest

Det är inte helt kul att bo på en ö som vi gör när det stormar, men att klä på sig ordentligt och gå ner till havet är en upplevelse.

Det går inte med ord beskriva hur det känns när saltvattnet slår i ansiktet och läpparna bara smakar salt.
Det är inte behagligt men en upplevelse.

Gun & Rolf

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
401
Medlemskap
2025

Väderleksrapport från Mora
Det är 2,5 grader varmt och blött.
Vi har varit och tittat på när dom tvärhandshöga åkte sitt Vasalopp,
dom struntade i vädret och hade bara kul,
Kanske skall vi ta efter, inte åka Vasaloppet kanske men strunta i vad det är för väder. Alla väder har sin tjusning.

Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024

ja så var det slut med solen
nu stormer og regner det også her:mad:
nå men lad det bare blæse, bare det blir fint til påske, når vi skal ud med husbilen
sammen med HBK:)
:msn_stormy::msn_stormy:hilsner fra Michael og Marianne

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Ni har väl haft sol idag? Vi har haft skitväder hela dagen o nu blåser det skjortan.:mad:

Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024

ja vi har haft sol det meste af dagen, så man kan vel egentlig ikke klage:)
for i Jylland har det været storm hele dagen og mange tage er blæst af.
håber ikke det blir så slemt her.
det er bare om at holde fast på hatten:)
hilsen Marianne

Senast ändrad:
F

F.d. 6238

Guest

Ja mina vänner. Vi har fått en förvarning att Gudruns syster är på gång.:confused:

Men ännu har hon inte visat sig. Hoppas att dom har fel på SMHI.
Vad heter förresten SMHIs motsvarande enhet i Danmark?

Nu räknar vi ner till att vi skall ses på Skattegården. Skulle kanske skifta till sommardäck, men jag vågar inte än. Tror att jag väntar till efter Skattegården.

Ta de vackert, där ute. Hls M o K
:twitcy:

F

F.d. 6238

Guest

Tack för Ert svar.
Hoppas att Ni får fint väder i Köpenhamn. Här på Berget har vi i skrivande stund ganska lugnt. Blåsten och regnet tycker jag är det som är jobbigt. Dom hade hotat med att Gudruns syster skulle börja blåsa men just nu så har inte EMMA börjar ännu. Möjligtvis att det börjar inatt.
Hoppas nu att vi får fint väder tills vi ses på Skattegården i Påsk.

Skulle vilja fråga er: Hur mycket kostar en liter Diesel i just denna stund i Köpenhamn.
Ja, Du behöver inte gå ut och kolla men ungefär Hur mycket?
Hls från M o K

CarthagoAnders

HBK Medlem
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2025

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Vaknar med att det är lite ljusare i dag.Det kan nog bli lite sol i dag.
Hoppas bara att det inte blåser så mycket jag avskyr blåst,förr när vi hade windsurfing här så gick man och väntade på vind o lyssnade på sjörapporten.
Då blåste det ju inte så som det gjort nu det sista.
Men vi ska ju få en fin sommar./susanne

Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024

:msn_sun::msn_sun:her til morgen er der næsten ingen vind, og solen skinner fra en helt blå himmel
det ser ud til at blive en fin dag.
vores søn kommer idag og skal hjælpe Michael med at trække en ny stikdåse til 12 volt
og ordne så radioen fungerer også når vi står stille.Han er elektronikteknikker, så han kan det med el:) jo jeg ved at det blir en rigtig dejlig dag:)

hvordan gik det i Sverige ??? er I blæst væk i nattens løb?
:msn_sun::msn_sun::msn_sun: fra Marianne

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Michael och Marianne skrev i ett tidigare inlägg att dieseln kostade 9:73 i Danmark, men det måste väl vara danska kronor. Räknar man om det till svenska kronor, så får man väl lägga till c:a 20%, vilket då blir 11:68, alltså något billigare än i Sverige.

Senast jag var i Danmark i januari i år, så noterade jag att dieselpriset var aningen lägre i Danmark än i Sverige. Kanske något att tänka på för dom som drar söderut!

Jappe

F

F.d. 839

Guest

Kurt & monica,

Var i lördags i Zwolle (centrala delen av Holland). Fy tusan vilket väder vi hade, vindar up till 150 km/tim, hagel nästan lika stora som tennis bollar, regn så det gjorde ont i örona, det gick alltså inte att köra med husbilen man for ju som en jo-jo över motorvägen från ena sida till den andra, livsfarligt tyckte jag. Det var bara att parkera och försöka sova, men klart det gick inte heller tills jag tänkte på att sätta ner mina 4st hydrauliska fötterna i marken .. då blev det lungt. ;)

Toppen