• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nu åker vi och hämtar vår nya husbil.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Spännande! I förra veckan gjorde vi ett helt oplanerat och spontant besök hos "Husbilslandet", eftersom vi passerade trakterna. Alltid trevligt att titta på nya husbilar.

Hustrun och jag kliver in i den första vi ser och bara känner, den här passar oss perfekt!

...... ja och nu är vi på väg och hämtar hem henne.

3:e husbilen på ett år. Verkar egentligen helt "puckat", men beror på att husbilslivet för oss är mycket trevligare än vi någonsin anade, när vi startade med vår första bil förra våren.

Att hitta den perfekta bilen direkt, bilen som helt möter ens behov tror jag inte är möjligt, utan man lär sig under vägen av sina erfarenheter.

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Nu åker vi och hämtar vår nya husbil.

Grattis till nya bilen. Vi kan bara hålla med om att det tar ett par bilar innan man hittat den rätta. Vi går just nu i väntans tider hoppas få hämta pärlan i mitten av juni.
Dagarna segar sig fram nu .Väntan är lite jobbig men som man säger "att väntar man på något gott" rätt som det är så står husbilen på gården.
Ha en riktigt trevlig sommar med många härliga resor.
MVH Gunilla

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Grattis till nya bilen. Skriv gärna varför ni föll för den nya bilen , det är alltid roligt att få nya idéer och lära sig vad som prioriteras. Märke och modell så vi kan tjuvkika!!!!

F

F.d. 53062

Guest

Grattis till bilen! :msn_flower:
Vi hämtade vår nya bil för ett par veckor sedan och det är nu den 3:e vi har. Om det är drömbilen vi har just nu vet jag inte förrän vi har åkt några turer, men hittills är vi väldigt nöjda med vårt val. Våra katter verkade trivas och fann sig väl till rätta i den nya miljön också och det är ju viktigt.
Önskar er många sköna turer med bilen och hoppas att ni blir riktigt nöjda med ert val av bil.
Hälsn
Christina
:cat::cat:

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Vad är det för HB Ni köpt?
Håller med Christina & Rolf, Vore trevligt att höra lite mer ingående.
Om Ni är så osäkra på vad Ni vill ha så , låt någon firma göra en HB efter önskemål.
Bara ett tips.
Läste om ett par som bestället en HB för 2,500000 .(efter egna önskemål)
/Vidhem

F

F.d. 29792

Guest

Hej Vi gjorde ungefär detsamma i höstas. Var på PR i sollebrunn för att dom skulle fixa vår panna som sotade en del.När det var åtgärdat hadde vi beställt vår nya pärla. Det var kärlek så fort vi steg in i bilen. Den levererades till påsk så vi har hunnit med några turer och kärleken håller fortfarande i sig. Nu byter vi nog aldrig mer, men man ska väl aldrig säga aldrig. Detta är vår 5;e husbil. En Rapido 776FF 2010.

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023

Grattis till nya bilen!

Kan bara hålla med att det tar ett tag att hitta rätt. Sedan är det ju lätt att bli lite "sjuk" när man "bara" skall titta för skojs skull också.:wub:

Själva var vi och hämtade vår 4:e bil på 5 år för 2 veckor sedan.

/Thomas & Lena

Janoeva

HBK Medlem
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
3000
Medlemskap
2025

Grattis till nya bilen e inte lätt att hitta rätt direkt vi e på nummer 2 hämta den 7 maj verkar toppen //Jan

TJYVCAMPAREN

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2379
Medlemskap
2025

Grattis till nya husbilen.Vi gjorde nästan likadant när vi fastnade för vår Laika.
Må lycka och välgång följa er på vägarna.

Britt och Göran

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Ja, nu står vi på Kristinehamns fina ställplats nere i deras gästhamn.

Den nya bilen är hämtad, inflyttningen så gott som klar..... Instruktionsböckerna har
ögnats igenom och de flesta knapparna har det "provpetats" på.

Nu är det whiskey, rött vin, ost och kex som gäller. Vi bara njuter och känner oss väldigt nöjda med vårt köp!

Egentligen var vi väldigt nöjda med vår tidigare HB, det var bara en sak som vi inte gillade. Den tvärgående sängen där bak, som krävde viss akrobatik. Men framför allt skapade det irritation från min fru som tycker man skall ha mörkt och sova när man går och lägger sig. Själv tycker jag att man skall ha lyset tänt och läsa.

Nu var inte det egentligen orsak till att byta HB. Men när vi klev in i den här bilen som hade de där längsgående bäddarna, snygga textilierna och gav ett gediget kvalitetsintryck, ja då sa det "klick" för oss båda.

Sedan "Husbilslandet" gav ett mycket seriöst intryck och en proffsig säljare som Jonas,
ja då gör man affär!

Bilen vi köpt är en Eriba Jet 673. Vad jag förstår en Hymer B674 "Made in France". När vi går igenom bilen nu så visar det sig att "allt" är just Hymer. Bra, eftersom vi alltid gillat Hymer, utom deras grill...... och den här har en mera diskret front.

Känns som ett mycket bra köp, som vi kommer att få mycket nöje utav!

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024

:yes::yes::yes::yes:Lycka till med den nya bilen!:yes::yes::yes::yes:

Toppen