• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu är våren i Skåne

F

F.d. 52945

Guest
Sv: Nu är våren i Skåne

Hej Kenth!
Klippan - 13 grader!:oops:
Hyaaa, man vill bara ha ett slut på denna kyla nu, men det ser ut som om det skall fortsätta åtminstone en vecka till.:oops:

Mvh
Pilot
 
F

F.d. 53339

Guest
Sv: Nu är våren i Skåne

;);)13 grader kallt i Smedstorp på morgonen men strålande sol som gör att temperaturen snabbt stiger. Fick 20 cm snö häromdagen - vart tog den globala uppvärmningen vägen förresten? Husbilen hämtades i lördags och kördes hem i kallt och blåsigt väder. Värmen kommer till påsk!!!
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Nu är våren i Skåne

;);)13 grader kallt i Smedstorp på morgonen men strålande sol som gör att temperaturen snabbt stiger. Fick 20 cm snö häromdagen - vart tog den globala uppvärmningen vägen förresten? Husbilen hämtades i lördags och kördes hem i kallt och blåsigt väder. Värmen kommer till påsk!!!


Undrar om det var er vi såg på motorvägen mellan Laholm och Falkenberg???

Mvh
Pilot
 

laval

HBK Medlem
Inlägg
415
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1195
Medlemskap
2024
Sv: Nu är våren i Skåne

-12grader i Mölndal.Brrr.Dags för lite mer ved i spisen.Och nu har solfångaren startat.+60grader ut:)
//Lars
:yes:
 
F

F.d. 53339

Guest
Sv: Nu är våren i Skåne

Nej Pilot, det var inte vi. Hittills har vi bara kört bilen mellan Ystad och Smedstorp, en sträcka på några mil, och vädret har inte heller inbjudit till några längre färder. Men vi kommer nog att träffa på varandra någonstans i Ystads- eller Simrishamnstrakten till sommaren.
Mvh/Ove & Marie
 
T

Teddi

Guest
Sv: Nu är våren i Skåne

13 grader inatt,,ser inget slut på eländet,,känns gott att ha lite mer yta att röra sej på än nåra futtiga kvm i en husbil,,
kung bore har köpt en tomt i onsala,,de går åt h--------e!!:D:D
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Nu är våren i Skåne

Nej Pilot, det var inte vi. Hittills har vi bara kört bilen mellan Ystad och Smedstorp, en sträcka på några mil, och vädret har inte heller inbjudit till några längre färder. Men vi kommer nog att träffa på varandra någonstans i Ystads- eller Simrishamnstrakten till sommaren.
Mvh/Ove & Marie

Absolut!:)

Ha de!
Pilot
 

Scaniaboy

HBK Medlem
Inlägg
543
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025
Sv: Nu är våren i Skåne

Har planer för Kivik till påskafton. Lär väl vara en hel del bilar där under konstrundan.
Någon mer som ska neråt Kivik?

Bernt
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.484
Kommun
Hässleholm
Sv: Nu är våren i Skåne

Ja, det har jag läst i andra trådar. Man kan parkera på de flesta hamnarna, badplatsparkeringar, vägverkets rastplatser på Österlen och en del vinteröppna campingar. Sist men inte minst; Ystad reningsverk.
 
F

F.d. 53339

Guest
Sv: Nu är våren i Skåne

Vårdagjämning på Österlen!!! Våren är definitivt inte här ännu - 20 cm snö och 20 sekundmeter i byarna. Än en gång måste man ställa frågan var den globala uppvärmningen tog vägen? Prognosen för påsken måste nog ändras: det tycks bli kallt och ingen vårvärme, men sedan kan det ju bara bli bättre...
 

Bilagor

  • PICT0036.JPG
    PICT0036.JPG
    748,9 KB · Visningar: 4
  • PICT0032.JPG
    PICT0032.JPG
    736,6 KB · Visningar: 3
I

Ice-Man

Guest
Sv: Nu är våren i Skåne

Jag knäppte en bild på en skock fåglar på tomten :)


pingviner.jpg


Nah, så illa är det kanske inte, men det börjar kännas drygt nu....
Jag VILL ha 25 grader varmt o solsken!!!
 
F

F.d. 52953

Guest
Sv: Nu är våren i Skåne

Det år bara den globala uppvärmningen som har kommit
Lennart
 
Toppen