• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu är hon på väg!

Cia och Magnus

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
20217
Medlemskap
2025
Fick ett sms nyss om att Nissan är på väg från Tyskland.
Jättekul men: vi har fortfarande ingen stans att ha henne.
Hur hittade ni som inte har bilen på tomten era garageplatser??
Undrar desperat

Startklar bil!

Bilagor

• 12715428_566738386814822_6967317833368142970_n.jpg
    12715428_566738386814822_6967317833368142970_n.jpg
    53,9 KB · Visningar: 57

BoBil333

FD HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023
Sv: Nu är hon på väg!

Hej, Vi bor centralt i stan och i kvarteret bredvid finns en OKQ8 mack med stor inhägnad tomt, 125 kr i månaden ett kvarter från där vi bor, rena fyndet.

//Bosse

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Vi har vår parkerad i Tumbo på inhägnat område med el 2500kr/år

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Hur har det gått?
Är "slagskeppet" hemma?

:cool://Peter

Cia och Magnus

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
20217
Medlemskap
2025

Slagskeppet hämtas från Lund i helgen. Kommer med stor säkerhet skriva rapport om första dagens färd mot Uppsala.
Har fortfarande ingen parkeringsplats men ett ställe vi kan stå på så länge i alla fall.

Cia och Magnus

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
20217
Medlemskap
2025

Tack för tipset - nu har vi en jättefin varmhall att ställa husbilen i. Än så länge bara april - dec men förhoppningsvis kan vi komma överrens om något bra till vintermånaderna också. Problemet är att vi vill ut och in och de vill inte ha massa tinad snö på golvet.

ThomasG

HBK Medlem
Kommun
Nykvarn
HBK-Nr
1730
Medlemskap
2025

Hej!
Någonting som slog mig, har du förhandlat till dig gasolflaskor? Tyskarna brukar inte ha flaskor med i köpet. Men din agent borde ju veta detta så det blir nog inget bekymmer. Men jag ska inte måla fan på väggen. Men det vore inte kul om du hämtar bilen och det inte finns några gasolflaskor på resan hem. Visst det går fint att köpa flaskor i Sverige men dom passar inte till de tyska kopplingarna.
Vis av erfarenhet från min förra bil som jag köpte i Tyskland. När jag skulle hämta bilen, tji gasolflaska! Men det ordnade sig, fick med en.
Nya bilen köptes också i Tyskland och där förhandlade jag till mig två fulla flaskor
(och full tank diesel). De tyska flaskorna har jag behållit och fyller på i gasoldepåer i Sverige. Innan det blir dags för revision tänker jag byta i Tyskland på väg ner till Grekland.

Men lycka till med husbilslivet och hoppas att det inte blir något strul med gasolflaskorna.

ThomasG

Cia och Magnus

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
20217
Medlemskap
2025

Har fått två gasolflaskor, en full och en halvfull med bilen.
I dag reggades den in och jag har nu försäkrat och ställt på den.
I morgon tar vi tåget till Lund och sedan vaggar vi långsamt norrut lördag-söndag.
Kom precis på att ta med mig toapapper, kan vara bra att ha. Sängkläder, handdukar, kastrull, stekpanna, kaffekittel och lite porslin och bestick är också nedpackat. Och dator, dongel, laddare, CD-skivor..........

Tur att vi inte flyger:swoon:

F

F.d. 52929

Guest

007.JPG
Då gör man en parkering, grävning och fyllnad 45 ton 0-16 3500:-

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021

Slagskeppet hämtas från Lund i helgen. Kommer med stor säkerhet skriva rapport om första dagens färd mot Uppsala.
Har fortfarande ingen parkeringsplats men ett ställe vi kan stå på så länge i alla fall.

Kolla med Lindströms Husbilar i Enköping dom har inhägnad uppställningsplats inte så långt från Uppsala
Lycka till önskar
Hasse & Ingegerd

F

F.d. 30354

Guest

Hej...Att fritidsbåtar har tjej namn vet jag....:)..Kul att hon är på väg...Kan ge er ett råd...Uppställnings plats ute under bar himmel är helt värdelöst..Vet av egen erfarenhet att grejor/prylar/husbilar tar stryk som står utan tak över huvet...Vår första husbil stod uppställd ute och när det var dags för rengöring vart man mörkrädd..Massor med smuts/skit/sot på hela taket...Tak över husbil är det enda som gäller....:)

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Uppställnings plats ute under bar himmel är helt värdelöst..Vet av egen erfarenhet att grejor/prylar/husbilar tar stryk som står utan tak över huvet...Vår första husbil stod uppställd ute och när det var dags för rengöring vart man mörkrädd..Massor med smuts/skit/sot på hela taket...Tak över husbil är det enda som gäller....:)

Låter otäckt:rolleyes:

Jag har samma problem med villan sot å annat skit på taket,
man skulle ha den under tak :D:D:D:D

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Sot och smuts känner vi som bor långt ute på landet inte igen, men däremot kommer det en massa snö på taket. Därför är en carport värdefullt för den som avser att använda bilen på vintern.

aake

Toppen