• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nu är det nära

Sunom

HBK Medlem
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
6897
Medlemskap
2024
Om 14 dagar hämtar vi vår Adria Coral 670SL efter att ha tillbringat 35 år i en segelbåt.Min fru är eld o lågor och ser fram emot ett lugnare liv efter alla strapatser.Detta forum och medlemskapet i Husbilsklubben ger oss mycket lärdom så vi lusläser alla tips.Försäkringen tar vi troligen via klubben då vi fått ett just bemötande hos Folksam där ett av deras säljargument var självrisken på glas.Skatten var inte rolig,när vi beställde var den 5008kr men nu har den höjts till 7900kr. Snacka om skattesmäll ! Som svensk biter man väl ihop,eller ?
Tittar nu på elektroniskt lullull och har hittat en Hillman HDC 1900 eller 1820,är det något att ha ?

Serframemothusbilssommarhälsningar

Sune o Noomi

F

F.d. 53132

Guest
Sv: Nu är det nära

Har likadan husbil som eran adriasl670-11 3,0 automat regesterad 10-10-12 RNR475 skulle jag klara mig med 5018kr iårsskatt om jag har tur

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Grattis till nya husbilen.
Att ni valde just den bilen tyder på god smak och rationellt tänkande.:D
(Vi har själva köpt en likadan och väntar på leverans):p:

För att undvika munhuggning vill jag tillägga att det (nog) finns andra bra husbilar också.
:wink:

F

F.d. 25293

Guest

grattis och lycka till vi väntar på en likadan. önskar lasseobitten:D

Sunom

HBK Medlem
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
6897
Medlemskap
2024

Hillman bilstereo in-dash, HDC-1820, DVD samt 7" TFT touchscreen GPS-navigation!
Säljs tydligen bara via nätbutiker, priset är mycket lägre än dom kända märkena och därför undrar jag om någon har erfarenhet av Hillman
Sune

F

F.d. 1639

Guest

Hej,
Vi önskar Er lycka till med den nya bilen. Vår son har valt en exakt lika dan och är jättenöjd!
Själva väntar vi på vår Dethleffs T 7010, som vi skall bo åretrunt i - hoppas leverantiden i april håller - det brukar ju vara si och så med detta.
I dag kör vi en Carado T 135.
Man kan ju hålla sig för skratt när det gäller den nya skatten!
Hälsningar
Ulla och Jerry

-geva-

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2025

Idag ringde vår säljare och meddelade att vår Adria 670 SL var klar för leverans!
Vi räknade med att få den först om en månad, men det var inte svårt att ställa om sig :)
Det lovas fint väder de närmaste dagarna, så vi hämtar den på onsdag (10 mil hemifrån)
Känns inte alls dumt just nu :)

Sunom

HBK Medlem
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
6897
Medlemskap
2024

Tåget från Slovenien med Husbilar är tydligen här,vi hämtar vår i Kalmar 10 mars och gör en mjukstart på Öland innan vi åker hem och plockar in alla pinaler som ska med.Spännande med det "nya livet".

MVH Sune o Noomi

Toppen