• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nu är det kris, ingen 12volt i husbilen.

F

F.d. 55521

Guest
Nu är det kris! Vi ska iväg med husbilen till påsk men nu funkar inte lyset som det ska eller rättare sagt all ström försvinner när jag inte har någon laddning, det funkar om jag har 220 volt eller bilen i gång.
Panelen visar 12,5 volt på bodelsbatteriet och 11,5 volt på bilbatteriet. Bilen startar utan problem så jag tror inte att det är något fel på bilbatteriet.
Nålen som visar laddströmmen står rakt upp och visar inget.
Någon som kan ge tipps på var jag ska söka felet?
Vi har en FIAT BÜSTNER T615 årsmodell 04

F

F.d. 53009

Guest
Sv: Nu är det kris, ingen 12volt i husbilen.

Kolla säkringarna som sitter nära pluspolen på bodelsbatteriet. Där sitter en 50 A säkring som kan ha gått sönder.

Birger

F

F.d. 29892

Guest

Nu är det kris! Vi ska iväg med husbilen till påsk men nu funkar inte lyset som det ska eller rättare sagt all ström försvinner när jag inte har någon laddning, det funkar om jag har 220 volt eller bilen i gång.
Panelen visar 12,5 volt på bodelsbatteriet och 11,5 volt på bilbatteriet. Bilen startar utan problem så jag tror inte att det är något fel på bilbatteriet.
Nålen som visar laddströmmen står rakt upp och visar inget.
Någon som kan ge tipps på var jag ska söka felet?
Vi har en FIAT BÜSTNER T615 årsmodell 04

Hej, jag har vare ute för samma problem på min bil, å då var det stora säkringen som sitter vid bodelbatteri, så det är nog som Biger skriver / sepen

F

F.d. 55521

Guest

Kolla säkringarna som sitter nära pluspolen på bodelsbatteriet. Där sitter en 50 A säkring som kan ha gått sönder.

Birger

Tack Birger!
Det var inte 50 À säkringen men din information gav mig en ledtråd så att jag visste var jag skulle börja leta.
Problemet satt i bulten som håller fast kabelskon till 50 À säkringen, den hade losnat lite, men nu sitter den fast och det fungerar som det ska:)

Toppen