• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nu är det dags igen..

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Jag lade tävlingarna på "IS" för en tid sedan bara för att fantasin på gåtor och gamla bilmärken sinade och under tiden hade jag en liten röstning om man ville ha tillbaka tävlingarna, röstningen hade jag endast på "Tävlingssidan" och utfallet blev att ca: 150 ville ha dem tillbaka och två "tryckte nog fel? ". Det värmde så isen som tävlingarna låg på smälter och jag får ta upp dem igen, fram tills husbilsresandet börjar eller i mitt fall reprationerna på den gamla postbilen tar över.

paus.jpg

Jag har nu hittat på några andra varianter på tävlingar, ja tävling kanske inte är rätta ordet för jag har inga priser att dela ut, utan ni som svarar rätt får ta ut vinsten i en långpromenad i närmiljön när vädret tillåter och ni som svarar fel får göra detsamma.
Jag testar med en variant med att jag "klippt" ur en liten bit av en kommunkarta i någon av Sveriges kommuner och klippet är avsett att bara halva ledtrådar finns med av tex. ortnamn, annars blir det för lätt att söka på internet, meningen är att ni skall göra er bekanta med ställplatserna och kommunkartorna med dess sevärdheter. Man ger svaret med att välja kommunen i en rullningslist.
komklipp.jpg

Vika ihop den "utbredda" kuben fortsätter jag med och i stället för "Mixbilden" så lägger jag in en typ av logiska tankenötter om någon är intresserad av det.

kuben.jpg iq.jpg

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Nu är det dags igen..

Ville bara "Puffa" för att jag åter har startat upp lite klurigheter under knappen tåvlknapp.gif och jag kommer ej att byta ut dem i natt som tidigare utan de får ligga kvar även under nästa vecka och byts ut nästa fredagsnatt i stället.
Så ni som inte lyckats att först få tag i snöskyffeln kan ju motionera geniknölarna lite i väntan på att snöskyffeln skall bli ledig och ni som inte behöver skotta kan ju fundera hela dagen, jag tror att det nu i nypremiären på tävlingarna är ganska lätt men nästa vecka då så.......
Med den nya varianten med "kommunklippet" får ni ju en extra titt på ställplatslistorna och kanske hitta fina ställplatser till reseplaneringen.

Toppen