• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nu är den här ??!!

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Hej igen.Ja igår fick vi hem husbilen (Burstner A630-91) efter en lång väntan.Som jag berättat tidigare så är detta vår 1:a husbil.När vi skulle hämta den i förra veckan så fick dom ju byta ut varmvattenberedare först.Så igår var den klar jippie vi höll på hela kvällen+idag och kollade samt fyllde i skåp m.m.underbart att bara sitta i den och drömma om kommande resor.Men så upptäckte vi en fuktskada i toarummet:(:(:(:( på fukttesten var det bara markerat kondens.Ringde omedelbart säljaren som genast lovade oss att fixa skadan i höst när vi ställer dit den för vintern.Hela hörnbalken ska bytas ut.Så det ordnar sig säkert, för i övrigt är vi SÅ nöjda.
Passar nu på att kolla med er HBK:are om det finns någon därute som har en SVENSK bruksanvisning till citroen C25 burstner alkov -90 till -95.Om vi skulle ha sån tur så ber jag er maila mej så kan vi komma överens om kostnaden för att vi ska få kopior på den.Vi kan ju absolut inget om Husbils livet så all hjälp och alla tips vi kan få välkommnas hjärtligt.
Nästa helg blir det premiärtur håll tummarna att allt ska gå bra.Givetvis sitter dekalen och medlemsnumret på plats både bak och fram på bilen. Skriv gärna ett mail lovar att svara på det snarast söker ju efter husbilsvänner.
ha det gött Alla fantastiska HBK:are
MVH Gunilla:wub::mh::mh::mh::mh:

F

F.d. 5134

Guest
Sv: Nu är den här ??!!

Grattis kära "grannar" (Motala)
Vi får vänta till i vår innan nya ekipaget........medn vad då, spelar ingedn roll....den som väntar...o.s.v. Vi ses kanske häromkring edller annorstädes.

F

F.d. 55334

Guest

Åh, bäste Le Patron,
självklart stort grattis med önskan om många sköna turer till Rolf & Gunilla!!!!!!
men jag undrar (fel forum?) hur du kommit att använda Le Patron som signatur? "Originalet" till denna signatur finns sedan många år inte bland oss som jag förstår att du som innevånare i Norrköpings kommun redan vet. Har du lust att svara mig får du gärna maila - vet inte hur många som minns Le Patron nr 1.
Ha det gott!!
Ag

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 297

Guest

Grattis till nya bilen förutom fuktskadan men den fixar dom säkert men lite otur har ni ju haft som tråkigt är. Men man får se det positivt ändå och tänka det kommer bättre tider när bilen är åtgärdad. Själva har vi varit på Kista Mässan det blev en ny husbil som vanligt Vi köpte den största Dethleffen Esprit 7910 gråblå fast vi hade ju en ny Dethleff Esprit i6840 4 månader. Men fort går det ibland. Men nu blir det ingen ny bil någonsin på hundra år. Så nästa helg blir det första turen med den nya bilen kanske till Dalsland. Ha nu en riktig skön helg och njut av den nya bilen fast det krånglar för er kan inte vara något roligt.

Anita o Risto i Täby

F

F.d. 4035

Guest

Vi vet precis hur ni känner. Men visst är det fantastiskt att sitta i husbilen och bara njuta? Sitta och drömma om kommande sommar... Fantastiskt.

Bengt o Inga-Lill

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2483
Medlemskap
2024

Lycka till med "nyförvärvet".
Hoppas verkligen att Ni får nytta och glädje av husbilen framöver.
Skriv gärna lite om Er premiärtur.
Vi kanske ses nån gång, vi bor inte alls långt bort
HBK 2483 Bengt o Inga-Lill

Toppen