• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

NU ÄR SÄSONGEN ÖPPNAD

F

F.d. 12156

Guest
Nu har säsongen börjat i gränna :wideeyed:, jag greven har i helgen inlett säsongen för Gränna borna .jag tog med en betjänt bara , man vill ju inte folk ska tro man är dryg .Dom kände sig hedrade av att få vara först i säsongstarten ,vi klippte lite band och pratade med nån som sa sig heta Alf , denne man ville ge oss en stadsnyckel men eftersom jag inte visste vilket hus den gick till så fick han behålla den ..... Så här kommer några bilder för att officiellt bekräfta säsongstarten för husbilarna ....Härmed förklarar jag Husbils säsongen öppnad låt oss åka många bekymmersfria mil i sommar och träffa många nya & gamla vänner , kör lungt och krama varandra i trafiken .............:wub:

Bilagor

• DSCN0329.jpg
    DSCN0329.jpg
    1,4 MB · Visningar: 11
  • DSCN0334 (kopia).jpg
    DSCN0334 (kopia).jpg
    825,3 KB · Visningar: 5
  • DSCN0372.jpg
    DSCN0372.jpg
    1,4 MB · Visningar: 12
  • DSCN0326.jpg
    DSCN0326.jpg
    1,7 MB · Visningar: 5
  • DSCN0353.jpg
    DSCN0353.jpg
    1,8 MB · Visningar: 6
  • DSCN0356.jpg
    DSCN0356.jpg
    1,6 MB · Visningar: 17
  • DSCN0363.jpg
    DSCN0363.jpg
    1,6 MB · Visningar: 8
  • DSCN0385.jpg
    DSCN0385.jpg
    1,6 MB · Visningar: 9
  • DSCN0361.jpg
    DSCN0361.jpg
    1,7 MB · Visningar: 15
  • DSCN0319.jpg
    DSCN0319.jpg
    1,4 MB · Visningar: 8
Senast redigerad av en moderator:

Ami

HBK Medlem
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
681
Medlemskap
2025
Sv: NU ÄR SÄSONGEN ÖPPNAD

Jag tyckte mig känna igen fiket i Gränna? Kan det stämma? Vå säsong öppnar inte ännu på 3,5 veckor men vi drömmer.;)

Senast ändrad:

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

F-n...???
Nu vet jag inte vare sig ut... Eller in?...
Jag som kör året runt???? :wub:
Hohohoh, :D
Gott "Hjulliv" önskas 2009!
Mvh. Stollen
(Psssssst. Såg himla trevligt ut! *S*)

F

F.d. 12156

Guest

Jag tyckte mig känna igen fiket i Gränna? Kan det stämma? Vå säsong öppnar inte ännu på 3,5 veckor men vi drömmer.;)

Jo det stämmer det var fiket i gränna .Jomenvisst säsongen börjar för alla nu , våren är på gång . Vi räknar inte när campingarna öppnar för då är det ju redan sommar ......:D

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Hej Greven!

Ser att du bor i Vadstena. Jag undrar om du vet ifall det går att stå med husbilen nära vandrarhemmet i Vadstena?
Jag ska nämligen dit helgen 20-22 mars, det är årsmöte i Naturfotografena då. Och dom ska bo på vandrarhemmet. Eventuellt så kanske jag hellre tar husbilen och bor i den över helgen, men då vill jag kunna stå nära vandrarhemmet, eftersom det är där vi ska ha bildvisningar osv. På lördagen ska vi ha möte i något som heter PFK:s lokaler i anslutning till "Årets Bild- utställningen", vet inte om det ligger i närheten av vandrarhemmet, men jag antar det...
Har du några bra tips?
MVH Annette (Ludde Kuddsson)

F

F.d. 12156

Guest

Jag har kikat lite men hittar ingen direkt information till årsmötet du ska på så jag har svårt att hjälpa dig .Det enda jag kan rekomendera är väl vid slottet där husbilar brukar stå ca 500-1000 meter att gå till vandrarhemmet.
Det ligger en skola , Petrus Magni skola ett par hundra meter från vandrarhemmet där skulle man möjligen kunna stå .Där finns en sim hall och en sporthall dessa parkeringar vore väl inte omöjliga att använda tycker jag .Du skulle även kunna höra med Rolf & Gunilla
HBK Nr: 2927 dom är lite mer inbitna vadstena bor än mig som bor lite utanför .......

Senast redigerad av en moderator:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Hej bäste Greve!

Det är inte konstigt att du inte hittar något om /N:s årsmöte, det är ett internt möte och annonseras bara ut till medlemmarna. Men hur som helst så ska man bo på vandrarhemmet, och den där skolan lät ju intressant, bara det inte är något busliv på kvällarna/nätterna. Skolgårdar kan ju vara tillhåll för motorburen och onykter ungdom ibland...
Jag ska checka med HBK 2927, tack för tipset!

MVH Annette

F

F.d. 12156

Guest

Det finns inte så mycket plats för buset att köra på , så det borde inte vara ett problem.Vad jag vet så är det inte något tillhåll där heller :)

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Hej jag har skickat ett privat meddelande till "Ludde Kuddsson"
Gunilla
Hej bäste Greve!

Det är inte konstigt att du inte hittar något om /N:s årsmöte, det är ett internt möte och annonseras bara ut till medlemmarna. Men hur som helst så ska man bo på vandrarhemmet, och den där skolan lät ju intressant, bara det inte är något busliv på kvällarna/nätterna. Skolgårdar kan ju vara tillhåll för motorburen och onykter ungdom ibland...
Jag ska checka med HBK 2927, tack för tipset!

MVH Annette

F

F.d. 12156

Guest

F-n...???
Nu vet jag inte vare sig ut... Eller in?...
Jag som kör året runt???? :wub:
Hohohoh, :D
Gott "Hjulliv" önskas 2009!
Mvh. Stollen
(Psssssst. Såg himla trevligt ut! *S*)

Du kan väl inte köra året runt fattar du väl.....:wub:Hur ska jag då kunna inviga vårsäsongen :D:D skål på dig .......

Toppen