• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Novis söker råd tips allmänna synpunkter

F

F.d. 28914

Guest
Hej!
Är nybörjare när det gäller husbil, har tidigare bilat en hel del i Europa och senare även kuskat runt med husvagn i Sverige när barnen var mindre.
Men nu har vi köpt en husbil som vi skall hämta 30/6. En Sunlight T66 Ford Capron -10 med 733 mil på mätaren.
Tänkte höra om det finns någon som vill dela med sig om råd och tips...
allt som rör husbilslivet mottages tacksamt.

Jägarn

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2025
Sv: Novis söker råd tips allmänna synpunkter

Kul med en husbilist till.

Mitt råd är sätt in extra lås på alla dörrar. Fiat orginal dörrlås kan alla tjyvar öppna helt tyst. Ett larm på dörrarna som kan vara på när man sover är åxå tryggt.
Övrigt ha med en 10 M vattenslang + trädgårdskoppling med adapter 1/2" och 4/4"gänga

Bordatlas rekkomenderas åxå.

Jägarn:D

WillyPe

FD HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Sv: Novis söker råd tips allmänna synpunkter

När jag var nybliven husbilist, och medlem, så plöjde jag igenom de flesta av sidorna här på forumet. Så lärde jag mycket om livet på hjul, fast det tog sin lilla tid.

Nu har ju forumet växt något oerhört så det kommer att ta lång tid att göra som mig. Men det är trots allt mitt bästa råd till dig. Här finns mycket intressant att snappa upp, både stort och smått.

Om du använder sökfunktionen så kommer du att hitta fram snabbare till det som intresserar dig mest. Eller så kan du gå in i ämneskategorier och leta manuellt bland trådarna.

Toppen