• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Norska tunnlar

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025
Hej!
Hur säkra "känner" ni er då ni tänker passera en av alla Norska tunnlar?
Jo dom har börjat vakna med att "Spruta" kalk eller något vitt nere i från & ca: 2 m upp på väggarna, den person som nu på 2000 talet kommit på det borde få en belöning, undras vad dom tänkt innan dess (om dom tänkt överhuvudtaget)!
Jag vill inte skrämma någon men , Vilket håll "springer" ni då detta uppenbarar sej?
Lastebil begynte å brenne i E16-tunnel - Bergens Tidende
Har man då betalt bompeng så förvärrar det det hela!
Mvh.

F

F.d. 28371

Guest
Sv: Norska tunnlar

Jeg syntes man skal sette fokus på den innsats føreren av vogntoget gjorde. Han merket at motoren mistet kraft på grunn av turbohavari. Det tok fyr i motoren men til tross for redusert motorkraft og brann i motoren så klarte sjåføren å kjøre bilen ut av tunnelen. En skikkelig helt.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Ett turbohaveri ser värre ut än det är!

Förbränning av motorolja ryker kolossalt. I detta fallet tog det eld pga att motorn överhettades då chauffören valde att köra vidare.

Senast ändrad:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Det finns alla varianter av tunnlar, med eller utan belysning (bäcksvart), med eller utan får som ligger lite här och där (varmt & gott), branta (3° - 12°), skruvade (180° upp till 360°), smala med mötesplatser eller breda med flera filer, asfalterade eller med stampad jord, raka eller mycket kurviga, gratis eller svindyra! Ju högre upp, desto mindre bilar, husbilar och turister, dock en och annan cyklist (Norskfödd så klart). Tar man det bara lugnt så är det ingen fara...

Bilagor

• tunell.jpg
    tunell.jpg
    209,8 KB · Visningar: 5
  • IMG_0326.JPG
    IMG_0326.JPG
    203,3 KB · Visningar: 3
  • world's-largest-tunnel.jpg
    world's-largest-tunnel.jpg
    587 KB · Visningar: 14

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Jo då jag skrev detta var Norrmännen själva frågande hur det är med säkerheten i tunnlarna i Norge!
Mvh.

Hej!
Hur säkra "känner" ni er då ni tänker passera en av alla Norska tunnlar?
Jo dom har börjat vakna med att "Spruta" kalk eller något vitt nere i från & ca: 2 m upp på väggarna, den person som nu på 2000 talet kommit på det borde få en belöning, undras vad dom tänkt innan dess (om dom tänkt överhuvudtaget)!
Jag vill inte skrämma någon men , Vilket håll "springer" ni då detta uppenbarar sej?
Lastebil begynte å brenne i E16-tunnel - Bergens Tidende
Har man då betalt bompeng så förvärrar det det hela!
Mvh.

Toppen