• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Normandie: den första HB resan.

Rojja67

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8000
Medlemskap
2024
Då var det dags för en resumè av vår första HB resa. Vi tänkte att vi skulle åka till Normandie för att titta på dom sk. landstigningsbeacherna och samtidigt försöka få med oss våra barn 18 och 20 år gamla. Vi hade fått information om att vi måste besöka staden: Mers-les bains vilket vi gjorde. Det var en mkt. trevlig pitoresk liten stad med mkt. vackra byggnader samt havs miljöer. Efter att vi had evarit i denna trevliga stad så fortsatte vi mot normandie och det första riktiga sk. andra världskrigs märket vi träffade på vad den omtalade Pegasus bron. detta var det mkt. stategiska mälet som man anföll den 6 juni 1944. När vi väl hade kommit fram fattade vi att vi hade träffat 100 % rätt i tid dvs. årsdagen av landstigningen. Nu kommer det bekanta jag återkommer med resten inom kort.:spinny:
 
F

F.d. 3609

Guest
Sv: Normandie: den första HB resan.

Hej intressant vi ska göra samma resa till Normandie i slutet av juli med våra söner som är 17 och 19 år gamla. Var ni vid den här sevärda kyrkan som har en fallskärmshoppare i tornet. Har ni fler tips
 
Toppen