• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Norgeresa med fiske

DavidS

HBK Medlem
Inlägg
127
Kommun
Falköping
HBK-Nr
21307
Medlemskap
2024
Sv: Norgeresa med fiske

En annan sak som kan vara bra att ha med när man ska på tur till Vestlandet är en tub butyl. När det regnar på rejält här är det i andra dimensioner än hemma och avslöjar fort eventuella brister i tätningar. Den här gången var det en taklucka som visade tecken på torka så bara att lyfta, skrapa och tvätta för att sedan limma och återmontera. Nu får det gärna pösa på igen:)
 

Bilagor

  • IMG_0975.JPG
    IMG_0975.JPG
    872,1 KB · Visningar: 30
  • IMG_0977.JPG
    IMG_0977.JPG
    990 KB · Visningar: 30

Leg54

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
23629
Medlemskap
2024
Hej Är det någon som åkt vägen Luleå-Kiruna-Riksgränsen in i Norge vintertid, tänkte ta mig en tur och fiska skrej. Åker onsdag 6 mars, skulle vara kul om någon hinner höra av sig tänkte mest på vägarna.
 
J

Jesse

Guest
Fasiken vad kul med såna här trevliga (reportage) ser hemskt trevligt ut
 

DavidS

HBK Medlem
Inlägg
127
Kommun
Falköping
HBK-Nr
21307
Medlemskap
2024
Tack! Vi har spenderat en hel del tid i Norge med fisk och fiske då vi också jobbat där som fiskbiologer. Jag ska försöka köra en fortsättning under nästa tur som förhoppningsvis blir när värmen återkommit. Vi är nu ganska nyfikna på hälleflundremete från land som tagit fart med hjälp av karpfisketeknik. När vi varit uppe och kört lite djuphavsfiske har vi kommit i kontakt med några fiskare från Tyskland som fått riktigt bra resultat på grundare sandbottnar. Ett par vi talade med hade fångat totalt 19 st på en vecka från land!
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Norge är fantastiskt när det gäller fiske pga fiske variation. Om man fiskar lax (t.ex. med fluga) i stora älvar och det nappar dåligt, då tar man bilen till mindre vattendrag uppe i fjällen och fiskar öring. Tar pengarna slut (laxfiske är dyrt), ja då är det bara att ta sig till havet och fortsätta vidare med makril eller torsk. Det som är nytt för mig är helleflundra fiske från land, något som bara måste testas! Tack DavidS, hoppas du skriver lite mer om det innan vi ger oss ut på årets sommaräventyr i Norge...
 
Toppen