• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Norge vill ha flere husbiler på veiene

Rusken

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024
Sv: Norge vill ha flere husbiler på veiene

Det forstår jeg! :mcride:

Her på berget står taxtametrene (automatisk bompenge stasjoner/registrerings bokser) tettere og tettere, og for å få kassa apparatene til staten til å renne over enda mer av avgiftpenger, så kom hit og kjør bil! Masse avgifter underveis og sannsynligvis verdens dyreste diesel.

Selv flykter vi fra landet så fort vi har litt ledig tid. Ferie for oss starter ved passering over Svenskegrensen!. Om det er påske, sommer eller høst ferier.
Og avsluttes når vi kommer tilbake til den Norske grense.

Og der står toll patruljen som lydig velkomstkomite, som skal sjekke at vi i god kommunist/sosialistisk ånd ikke har med mer enn 4 burker øl og en liten flaske brennevin.....

:rolleyes:

Senast ändrad:
F

F.d. 29925

Guest

Det var nån svensk minister som kallade Norge den sista sovjetstaten.
Visst sjutton är det ovanligt dyrt att turista i Norge, men har man bunkrat fullt i kyl och frys innan avresan så är nog ett av världens vackraste länder värd vartenda öre i bränslekostnad.;)

Men som känd "är gräset alltid grönare på andra sidan".

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 28371

Guest

Flere husbiler og husvagnar, men overnatting bør skje på en campingplass. Fricamping er ikke populært innen reiselivsnæringen.

F

F.d. 8036

Guest

Det ska då bli bra mycket dyrare innan jag slutar köra i detta underbara land.

Förresten med lite planering behöver det inte bli så dyrt och inte går det så fort heller och det sparar ju också soppa. Det blir korta dagsetapper då det finns så mycket att se.

Det gäller både med husbil och framförallt med motorcykel.

Skipper

Ted Jondal

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
5514
Medlemskap
2025

Hej alla,

Tänkte köra till Haugesund, längst ut i Hardangerfjorden under vecka 27 och samtidigt besöka Jondal en bit in i Hardangerfjorden som jag härstammar från.

Vi har nu bytt till oss en nyare husbil med Mercedes motor på 156 Hk och skall då våga oss på att köra över fjället, vilket inte borde bli några problem. Är det någon som har några tips om sevärdheter, rastplatser ställplatser eller campingar på den rutten ? Har förstått att det finns oändligt med sevärdheter, men jag är ändå tacksam för tips.

F

F.d. 52979

Guest

:mh::mh:
Vackert område ni ska besöka i Norge: En fin upplevelse som jag kan anbefalla är att gå upp på Preikestolen, men det ska vara "pent" väder, ligger vid Lysefjorden inte långt från Stavanger.
Om ni ska till Jondal vid Hardangerfjorden, finns det en rastplats, småbåthamn på vägen mellan Utne och Jondal, heter Herand, finns i ställplatslistan. I Odda är det möjlighet att vandra upp till Folgefonna Norges sydligaste glacier. :spinny:

Toppen