• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Norge/ Sverige "tömma" och ställplatser

habro

FD HBK Medlem
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
7533
Medlemskap
2022
Nyss hemkommen från en resa i Sverige norrut och i Norge söderut , vändpunkten på/i Lofoten, kan jag bara konstatera att i Norge var det inga som helst bekymmer med att hitta "tömmaställen" väl markerade med skyltar och enkla ställplatser efter vägarna med gott om utrymme. Och Lofoten och "Kustriksvägen"...fantastiskt....:spinny:

Jan-Evert

HBK Medlem
Kommun
Tanum
HBK-Nr
2002
Medlemskap
2025
Sv: Norge/ Sverige "tömma" och ställplatser

Kan bara instämma, Norge är fantastiskt, inte bara vackra vyer utan även när det gäller tömningsställen ligger de ljusår före Sverige, finns i stort sett en eller flera i varje stad/by. Har också nyligen kört bl a Kystriksveien (riksvej 17) från Steinkjer till Bodö.
Britt o Jan-Evert

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Från och med idag skall man som svensk kunna visa pass eller nationellt id-kort vid resa till Norge.

image.jpg

Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Står just nå på den sørgående rasteplassen ved Andelva i Eidsvoll - begge rasteplassene her har tømming av alle slags tanker og fylling av vatn. Og 2 km nord for her er en av de gamle servicestedene langs E6 - Nebbenes med tømming og fylling bak macken på nordgående side, også lett tilgjengelig oom en kommer nordfra. Totalt 3 tømme/fylle steder på 2 km!!

Toppen